Felszereléseim:
1. Autopilot (Tillerpilot)
Simrad TP10, Allroundmarin (Keszthely)
3 darabot használtam el utam során, sajnos ez a típus nem alkalmas hosszabb óceáni vitorlázásra.

2. Energia ellátás

2.1. Akkumulátor: 2db 40Ah, 12V zselés szelepes (SSB)
*Teszteltem: 21W-os izzó esetén 77,5 órát üzemelt (nem folyamatosan, hanem megszakításokkal). A hajón 5W-os és 10W-os izzók vannak. Tehát 1 hetet kibírhat az akkumulátor töltés nélkül, ha főleg csak az esti világításra használom.
Akkumulátor töltő, ami 220V-ról tölt (kikötőben használatos)
Generátor: 3A, 12V (a motor hajtja, így a benzin mennyiségének korlátja miatt nem nagyon lehet használni)
Az akkukat kicsréltem: 2+1 db 55 Ah
Fidzsin ezt kiegészítettem két használt "deep cycle" akkumulátorral, ami egy 100Ah-ás és egy 120Ah-ás volt.

2.2. Napelem (H-55 mini)
Paraméterei:
Teljesítmény: 55W;
Feszültség: 12V;
Áramerősség: 3,4A;
Tömege: 4,6kg;
Mérete: 750mm - 524mm - 34mm;
Accusealed Kft
*Teszteltem: Kora tavasszal egy napos délelőtt 1,1A-ert mértem. Persze nyáron biztos több lesz, mivel akkor erősebb a fény ereje... (Rotorman ezen a típuson 2,2A-ert mért)
Ez a napelem először eltört a Karbi tengeren 2007-ben. Majd végleg és javíthatatlanul eltört Vanuatu után 2008-ban. Ausztráliába küldött nekem egy jóbarát egy hasonló napelemet, ami még mindig jó!

2.3. Szélgeneráor (Rutland 503 + HRS 12V Regulator)
Paraméterei:
Teljesítmény: 80W (max.);
Feszültség: 12V;
Áramerősség: 1,2A (15 csomós szél esetében);
Tömege: 3,6kg;
Átmérő: 510mm
JG Technologies Ltd.
A szélgenerátor az Indiai-óceánon végleg tönkrement, a tekercse sérült. Azóta Magyarországon meg lett javítva.

3. Mélységmérő

Plastimo Echotest II DEpth Sounder
Paraméterei:
Frekvencia: 200kHz;
Display: LCD (7 segments);
Tömege: 200g;
Vízálló 50m-ig;

4. GPS-ek (Garmin 72 és egy régi Magellán) és persze Szeksztáns(!)
Ez is változott: Garmin: GPS 72, GPS 60, foretrex 201

5. Papír térképek a teljes útvonalról (több mint 100 térkép) + digitális térképek

6. VHF DSC radio (Cobra MR F55 EU) Cobra

7. Kézi szélmérő 3000 típus

8. Beépített sebességmérő, log és kompasz

9. Szivattyúk: Kézi szivattyú kapacitása: 0,7liter/löket; Elektromos szivattyú kapacitása: 15liter/perc

10. Óceáni (offshore) Mentőtutajt (4 személyes, zsákos), Mérete: 68x38x26cm; Tömege: 24kg

11. Vészjelzők (4db vörös ejtőernyős rakéta, 4db vörös csillagrakéta, 4db vörös kézifáklya, 4db narancsszínű füstbója)

12. GME EPIRB (Emergency Position Indicating Radio Beacon) MT400 406MHz - COSPAS-SARSAT műholdas vészjelzőrendszer
GME Electrophone

14. Laptop (Compaq M700, 14,1", P3, 850MHz, 192MB, 30GB HDD, CD, XP...)
Ez meghibásodott, az új: HP 501

15. Navtex (Mscan Meteo szoftver + 518kHz vevő)

16. HF rádió (Icom-725)

...és ezenkívül még felszerelésem a kötelező kiegészítő felszerelés kishajók tengeri üzemeltetéséhez
(2/200 (VII.26.) KöViM rendelet alapján:
Főhorgony (Guardian, G-23; 5,9kg), Tartalék horgony (10kg, négykapás)
Horgonylánc (10m+10m) és horgonykötél (2*20m), jelző bója
Evező (2db), Csáklya, Fürdőlétra, 4db ütközőballon, Nemzeti lobogó, Fekete kúp
Mentőgyűrű, Villanófény, 5db mentőmellény (tengeri típus: jelzősíppal, fényvisszaverővel), 1db palackos mentőmellény, 2db heveder, 25m felúszókötél, jelzőfény
Bootsman-szék (sajátkészítésű+barlangász), vágószerszám, viharhorgony, haváriafelszerelés, vitorlavarró készlet
kézi tájoló, távcső, barométer, hőmérő, tengeri navigációs fények (COLREG szerint) fix szerelésű kivitelben, lékdugók
Radarreflektor, jelzőtükör, kódlobogók, ködkürt, jelzőlámpa, fejlápma, tartalék izzók és alkatrészek


Talán a legfontosabbak: PU Hab, poliészter műgyanta (plusz üvegszál és talcum), szilikon, olaj, zsír...


Egyéb:
- Tűzhely + 2 gázpalack, konyhafelszerelés
- Vízhatlan ruhák, neoprén ruha
- Búvárfelszerelés
És még sok-sok minden

Panamában a felszerésem kiegészült három új vitorlával: grósz, fok, viharfok
Dénes István és Litkey Farkas körreműködésének köszönhetően.
Szintén Panamába rendeltünk egy vízkészítő berendezést: Waterlog 100


Megjegyzés:
Ozmózis pumpa projekt (Édesapám ötlete és terve)