A te álmod volt, hogy felépítsük ezt a hajót. És egy hajó mégiscsak egy hajó.
Ezt mondta az öreg tanítom is. Habár soha nem értettem egészen, hogy mire gondolt. (Az utolsó viking című filmből)


Röviden a kezdetekről és a felújításról

Talán a világon a legszebb dolog, egy öreg rossz állapotú hajót felújítani. A felújítás kicsit újraélesztést is jelent, mint tudjuk a hajóknak van lelkük... Egy szép felújítás után a hajó hálás lesz és szeretni fog:-)
Egy alapos felújítás után minden egyes csavar és kisrészletet jól ismerhető a hajón, ami egy komolyabb út során nélkülözhetetlen. Én ezért is vágtam bele ebbe az egész felújításba, hogy a hajót és a technológiát is teljesen átfogóan megismerjem.
Sok minden mást is tanultam még a felújítás során: türelmet és a munka tiszteletét...
Anyagilag persze nem éri meg felújítani egy öreg hajót, de ezt már az elején tudtam.

Először 2004 októberében pillantottam meg a Carinát, akkor még ilyen volt:
2004. Október: Carina01; Carina02; Carina03; Carina04; Carina05;
Megtetszett és megvettem, majd elszállítattam Csepelről Újpestre Nagypapámhoz. Az igazi problémát a hajó kertbe helyezése jelentette. A kapun nem fért be semmilyen daru (2,5m széles volt a kapu), és így körülbelül 10 métert kellett a hajót a kertben a nedves földön húzni és békázni, végülis sikerült!


2004. November:
A nagy munka: feldaruzás után a KCR-en 01; feldaruzás után a KCR-eren 02; indulás előtt; ledaruzás 01; ledaruzás 02; ledaruzás 03; békák és raklap (Érdekes megoldások...); kapuban; kapu (Közel volt!); húzás01; húzás02; békázás; a helyén a hajó;
Tata finom ebédet főzött Nekünk. Köszönjük!: ebéd közben 01; ebéd közben 02;
A munkának vége: a hajóm kulcsa; a nagy csapat (Köszi mindenkinek!)


2005. Március:
A hajó első komoly szemrevételezése: még becsomagolva a hosszú tél után; ozmózis a vízvonal alatt sok-sok ilyen volt; a kormány alja kicsit rohadt; a tőkesúly egy kissé elrepedt; motor (az indítómotor működött); belül. Tehát sok lesz a munkám...;
A kormány és a szkeg kivétele (nagyon rohadtak voltak): a kormány kiszerelése; a kormány már kézben; a kormány tényleg rohadt volt;


2005. Április:
A kormány és a szkeg kiszabása és csiszolása közben: a szkeg kiszabása; a kormány csiszolása; a hajótest csiszolása;
Szürke hétvégék, a hajótest teljes lecsiszolás (az ozmózis miatt): csiszolás01; csiszolás02; lakkozás közben; munka közben...; tőkesúly javítás; tetőragasztás;


2005. Május:
1. Az egész hajón kittezés, laminálás és gélezés: kittezés; laminálás; gélezés; gélezés után;
2. Az ablakok kicserélése.
3. A fák olajozása és lakkozása.
4. A világítás és az elektronika ellenőrzése és átalakítása.
5. A beépített motor kiszerelése: a motorom;
A hajómodellem már kész, és el is vitorlázott egyedül...: hajótest; tőkesúly; indulás előtt; vízre tétel; vitorlázik;


2005. Június:
1. Az új Kormány, a hajó emelése: új kormány; állvány; állványon a hajó;
2. A hajótesten és a tőkesúlyon lévő lyukak, repedések betömése és laminálása.


2005. Július - Augusztus:
1. A (24 éves) motor és hajtás szétszedése. A tömítések, a vízpumpa cseréje, majd olajcsere is természetesen... és még sok-sok apróság, de működik!!
2. Az új kormány és az új szkeg teljes laminálása és gélezése.
3. A kabin belsejének lecsiszolása.
4. A hátsó rekesz belsejének lecsiszolása, majd lefestése.
5. Szerelvények leszerelése és ellenőrzése (pl. bikák, csörlők).
6. A szivacs helyett polifoam lesz a kabinban. Ennek megtervezése és megvétele.


2005. Ősz:
1. A belső bútorzat megtervezése és kivitelezése. Furás, néha faragás és sok-sok lakkozás:)
2. A kötelező felszerelések megvásárlása.


2005. November vége: A hajó téliesítése, letakarása.


2006. Április: Árboc kötélzetének teljes kicserélése.
Jeroen-nal (Hollandia) leveztem/levelezek a Carina típus felújításával kapcsolatban.
Ő Anglia és Németország felé fog vitorlázni egy felújított Carinával idén nyáron: Jó szelet!


2006. Április: A hajótest lecsiszolása, kittezése majd lefestése (szórópisztollyal)


2006. Május: A napelem állányának tervezése/elkészítése
A dörzsléc lecsiszolása majd lefestése
A motor, a kipufogó és a műszerek visszaszerelése a hajóba
Árboc és vitorla próba a kertben


2006. Június: Belső bútorzat befejezése
Hátsó rekeszben 2 polc laminálása/festése (gázpalack helye lesz)
Hajó szemének felfestése
Autopilot vereteinek felszerelése/elektronikájának befejezése


2006. Július: Laticel ragasztás az ágyakra.
Hátsó rekesz leszigetelése és a zárszerkezet felszerelése.
Gáztűzhely beépítése.
Szélgenerátor veretének megtervezése és felszerelése.
Szélgenerátor beüzemelése és kipróbálása.


2006. Aug.: A hajó kipróbálása a Dunán (Motor, vitorlák, árboc...)


2006. Szept.: A hajó felújítása befejeződött. A felkészítés még egy hónapig tart majd az Adrián.
Itt lesznek majd a komolyabb tesztvitorlázások is. Erről a Jachtnaplómban fogok majd írni.

NOVIA (Üvegszálas Poliészter Alap és Segédanyagok forgalmazása) Maritime (Hajósbolt) Hajófestékek Kötelek