A te álmod volt, hogy felépítsük ezt a hajót. És egy hajó mégiscsak egy hajó.
Ezt mondta az öreg tanítom is. Habár soha nem értettem egészen, hogy mire gondolt.
(Az utolsó viking című filmből)
Röviden a kezdetekről és a felújításról
2004. November:
A nagy munka:
feldaruzás után a KCR-en 01;
feldaruzás után a KCR-eren 02;
indulás előtt;
ledaruzás 01;
ledaruzás 02;
ledaruzás 03;
békák és raklap (Érdekes megoldások...);
kapuban;
kapu (Közel volt!);
húzás01;
húzás02;
békázás;
a helyén a hajó;
Tata finom ebédet főzött Nekünk. Köszönjük!:
ebéd közben 01;
ebéd közben 02;
A munkának vége:
a hajóm kulcsa;
a nagy csapat (Köszi mindenkinek!)
2005. Március:
A hajó első komoly szemrevételezése:
még becsomagolva a hosszú tél után;
ozmózis a vízvonal alatt sok-sok ilyen volt;
a kormány alja kicsit rohadt;
a tőkesúly egy kissé elrepedt;
motor (az indítómotor működött);
belül.
Tehát sok lesz a munkám...;
A kormány és a szkeg kivétele (nagyon rohadtak voltak):
a kormány kiszerelése;
a kormány már kézben;
a kormány tényleg rohadt volt;
2005. Április:
A kormány és a szkeg kiszabása és csiszolása közben:
a szkeg kiszabása;
a kormány csiszolása;
a hajótest csiszolása;
Szürke hétvégék, a hajótest teljes lecsiszolás (az ozmózis miatt):
csiszolás01;
csiszolás02;
lakkozás közben;
munka közben...;
tőkesúly javítás;
tetőragasztás;
2005. Május:
1. Az egész hajón kittezés, laminálás és gélezés:
kittezés;
laminálás;
gélezés;
gélezés után;
2. Az ablakok kicserélése.
3. A fák olajozása és lakkozása.
4. A világítás és az elektronika ellenőrzése és átalakítása.
5. A beépített motor kiszerelése:
a motorom;
A hajómodellem már kész, és el is vitorlázott egyedül...:
hajótest;
tőkesúly;
indulás előtt;
vízre tétel;
vitorlázik;
2005. Június:
1. Az új Kormány, a hajó emelése:
új kormány;
állvány;
állványon a hajó;
2. A hajótesten és a tőkesúlyon lévő lyukak, repedések betömése és laminálása.
2005. Július - Augusztus:
1. A (24 éves) motor és hajtás szétszedése. A tömítések, a vízpumpa cseréje,
majd olajcsere is természetesen... és még sok-sok apróság, de működik!!
2. Az új kormány és az új szkeg teljes laminálása és gélezése.
3. A kabin belsejének lecsiszolása.
4. A hátsó rekesz belsejének lecsiszolása, majd lefestése.
5. Szerelvények leszerelése és ellenőrzése (pl. bikák, csörlők).
6. A szivacs helyett polifoam lesz a kabinban. Ennek megtervezése és megvétele.
2005. Ősz:
1. A belső bútorzat megtervezése és kivitelezése. Furás, néha faragás és sok-sok lakkozás:)
2. A kötelező felszerelések megvásárlása.
2005. November vége: A hajó téliesítése, letakarása.
2006. Április: Árboc kötélzetének teljes kicserélése.
Jeroen-nal (Hollandia) leveztem/levelezek a Carina típus felújításával kapcsolatban.
Ő Anglia és Németország felé fog vitorlázni egy felújított Carinával idén nyáron: Jó szelet!
2006. Április: A hajótest lecsiszolása, kittezése majd lefestése (szórópisztollyal)
2006. Május: A napelem állányának tervezése/elkészítése
A dörzsléc lecsiszolása majd lefestése
A motor, a kipufogó és a műszerek visszaszerelése a hajóba
Árboc és vitorla próba a kertben
2006. Június: Belső bútorzat befejezése
Hátsó rekeszben 2 polc laminálása/festése (gázpalack helye lesz)
Hajó szemének felfestése
Autopilot vereteinek felszerelése/elektronikájának befejezése
2006. Július: Laticel ragasztás az ágyakra.
Hátsó rekesz leszigetelése és a zárszerkezet felszerelése.
Gáztűzhely beépítése.
Szélgenerátor veretének megtervezése és felszerelése.
Szélgenerátor beüzemelése és kipróbálása.
2006. Aug.: A hajó kipróbálása a Dunán (Motor, vitorlák, árboc...)
2006. Szept.: A hajó felújítása befejeződött. A felkészítés még egy hónapig tart majd az Adrián.
Itt lesznek majd a komolyabb tesztvitorlázások is. Erről a Jachtnaplómban fogok majd írni.
NOVIA (Üvegszálas Poliészter Alap és Segédanyagok forgalmazása) | Maritime (Hajósbolt) | Hajófestékek | Kötelek |