A hajósok hajósa messzi horizontról álmodik. (Centkieviez)

Jachtnaplóm 2006.10.01-04

"In the beginning they could not understand my insistence on getting away from the compass, that god of the West. But in exchange, they began to hear the why and sea talking with the boat. And when blue-tinted land appeared on the horizon, looking as it did to the mariners of old, all nimbed with mystery, a few of them felt that our rigorous techniques should leave a door open to those gods which the modern world tries so hard to exclude." -Bernard Moitessier, 'The Long Way' CLOSE WINDOW

--------------------------------------------------------------

Vieste-ből jött 2006.10.04. 19:40-21:07

Hangos beszámoló:

2006.10.01

Képek Vieste-bol

rövid video Vieste-ből

-------------------------------------------------------------

10.01 (8. nap)

Penna kikötői díj 10 euro volt, úgy, hogy addig vagyok, ameddig kedvem van. Kedves aranyos kikötő, mindenkinek ajánlom! p>

Vasta-ban tegnap este ettem a helyi specialitásból, minden büfé mellett sütik parázson több húsból készült sült kolbász jellegű varázslat! Igaz utána még a hajóban is vacsiztam. Menüm: barna rizs és minden amit beleteszek (curry, kolbász, hagyma, fokhagyma, paprika) Annyit csináltam (0,5kg rizs), hogy egy két napig legyen mit enni. Reggel 7-kor indultam tovább, eredetileg 6-kor akartam, de kicsit megcsúsztam. Szerencsére nem sietek sehova:) Délelőtt volt egy néhány órás teljes szélcsend, ezalatt én aludtam egy jót. A szélcsendet mindig arra használom, hogy energiát gyűjtsek egy kis alvással. Dél körül elkezdett fújni egy Bf.1 -es kellemes szél, mivel a szél 120-ról fúj, ezért cirkálok (98-ra kéne mennem). Ebben az esetben a hajót be tudom állítani, úgy, hogy Carina egyedül vitorlázzon. Jól érzem magam, fényképezek, videózok és még hangfelvételt is készitek. Az oka a finom reggeli (müzli). Nem tudom az okát, de a hajón lassabban nő a körmöm és a hajam is. (A szakállam meg gyorsabban...)

Néhány téma:

Tengeri betegség: Alapvetően nincs. Már 1 hónapja lent vagyok a tengeren Carinával, tehát volt idő megszokni. Ha vihar van, akkor a kabinban nem jó lenni. Egy kishajót sokkal jobban dobál a tenger, mint egy nagyobb hajót.

Kikapcsolódás: Vannak olyan napok, hogy nem kell vezetnem a hajót. Mivel olyan a szél és a hullámzás, hogy be tudom Carinát állítani egy jó iránytartásra. Ilyenkor a Bibliát olvasom. Mindenkinek ajánlom! Akkor ért meg belőle az ember sok mindent, ha pl. egyedül a világtól távol vitorlázik valahol egy kishajóval.

Horgászás: Ha a szükség rávisz, akkor fogok. Addig nem, mert szeretem az állatokat és az életet tisztelem annyira, hogy szórakozásból ne öljek.

Folyadék: Az első néhány napban volt, hogy nem ittam eleget, mivel nem volt rá időm. Elfelejtettem enni és inni. A másik oka, hogy nem volt kedvem pisilni, olyan szél volt. Nagyon nehéz egy dülöngélő hajóban pisilni, könnyen lepisili magát az ember vagy 1-2 hullám telibe kapja... Mostanában minden oké. Ismét van bilim és van kedvem inni is, mivel 1-2 pezsgőtablettával nagyon finom italt tudok készíteni.

Alvás: Számomra ez absz. központi téma. Néha az az érzésem, hogy bármikor tudnék aludni. A módszerem többször keveset. Ma este nagyon jót tudtam aludni. Nem volt nagy szél és nagy hajó forgalom (csak egyszer volt egy halászhajóval afférom). Hajnalban és napközben inkább alszok és éjszaka ügyelek, a hajóforgalom miatt.

Testgyakorlás a hajón: Érzem, hogy mostanában ez elmaradt. Egy két gyakorlatra van hely, de a többire sajna hely sincsen a hajón. Elfelejtem és lusta is vagyok egy kicsit erre, de a jövőben fogom csinálni.

10.02 (9. nap)

(41-57.0N;015-12.3E)

A reggeli szelő szokás szerint gyenge , ezért olyan 1,5 csomós sebességgel vitorlázunk Viessa irányába. Tegnap Termolit este elhagytuk már, ez a következő nagyobb város. 1 hónapja ilyenkor került vízre Carina Koperben, szóval ma ünneplünk!!

Az a baj, hogy már október van, és hamarabb szokás indulni. Úgy érzem kicsit le vagyok maradva. Lehet,hogy szept. közepén kellett volna indulnom, de akkor a hajót nem tudom eleget tesztelni.

Varsányi József Zsuzsannával a Föld körül című könyvét olvasom ma délután, mivel nincsen szél. Még Poór József küldte Nekem Felvidékről augusztusban. Varsányi József is hasonló útvonalon vitorlázta körbe a Földet, mint én tervezem. Ők október végén indultak Rijekából és sokat motoroztak... és persze nem volt sok jó idejük a Földközi-tengeren.

Nem tudom miért, de sok muslicához hasonló bogár repül néha elő. Nem merem megkeresni, honnan jönnek.

Az éjszaka nyugodt volt. Tudtam aludni, igaz 1-2 halászhajó ismét közeljött hozzám, és nekem kellett útvonalat módosítanom. Szerencsére éles helyzet nem volt.

10.03 (10. nap)

(42-02.4N; 015-46.7E)

Tudtam ma rádiózni a 14.290MHz-án és a 7060MHz-án. Jó volt hallani Gyuri (G0EJG), Tibi (HA5APK)és Karesz (HA5CAR) hangját is ismét. Igaz néha az orosz rádióamatőrök túlkiabáltak minket...

Harmadik napja vitorlázok gyenge szélben, most is körülbelül 1 csomóval vitorlázok 140-re. Délelőtt motoroztam kevesebb, mint 1 órát a akkumulátor töltése miatt.

Este felé megjött a szél. Túl sok is, kb. 5Bf, ami egy ilyen hajónak már túl jó is. Vizes menet volt, ezért is vízhatlanban aludtam ismét és kikötve. A szomorú az, hogy egész éjjel mentem, de a nagy hullámok (4m) és az erős szél miatt inkább csak egyhelyben cirkáltam. Ez a hajó nem cirkálásra van kitalálva, de én ezt mindig is tudtam.

10.04 (11. nap)

Reggel még mindig nagy hullámok és nagy szél, ezért ma reggel nem is próbáltam rádiózni. Reggelire megettem az utolsó otthoni süteményt, ami még meg sem romlott.

Technikai problémák:

-Hajó oldalablaka beázik, ott tartok egy pár papírt és sajnos szétáztak.

-Hajó első kabinajtaja is beázik, pedig Pennán ezt újra szigeteltem.

-A kormányrögzítő veret ismét kiesett, pedig ezt Pennán nagyon spécin beragasztottam. (Műanyagozni fogom)

-A bum egyik főverete elgörbült és kilazult (Ez már nagyobb baj, de szerintem még meg tudom csinálni)

-A radarreflektor másik pontja is leesett, ez most az orrvitorlát bántja. (Erre már kialakult módszerem van és működik)

Reggel azt veszem észre, hogy egy egész éjjeli vitorlázás után inkább csúsztam, mint haladtam. (Ennek oka az is, hogy éjjel inkább alulvitorlázom a hajót és bő-negyedeztem.)

Hogy megvárjam az ideális szelet és, hogy a hajón a problémák legalább egy részét kijavítsam ezért délután 4-kor kikötöttem Viesse-án (41-53.1N;016-11.6E).

Este azért városnéztem