Vitorlásiskola


Boruláskor ügyelni kell arra, hogy ne akadjunk bele a kötélzetbe. A borulást követően a társ keresése az első, hogy nem akadt be a kötélzetbe, vagy nincs-e a hajótest illetve a vitorla alatt. A vitorlavezető kötelek a shotok kiengedése fontos. Nyilvánvaló hogy a hajóbehúzott kötélzettel borul fel amit a visszaállításhoz ki kell engedni. Amikor felborult, megpróbáljuk felállítani és ha ezt behúzott vitorlával próbáljuk meg, majdnem lehetetlen. Sokkal nagyobb az ellenállása a víznek, mint a levegőnek, ezért a borult hajónál a shottokat ki kell engedni, és így lehet megkísérelni a visszaállítást. A visszaállítás technikájával csak a jolléknál kell foglalkozni, mert a tőkesúlyos hajók maguktól visszaállnak... Borulás utáni teendők: társkeresés, felesleges mozgások kerülése, shottok kiengedése, hajó visszaállítása. A hajót elhagyni TILOS! A hullámzás és a szél által keltett úszóhab miatt az úszás lehetetlen még néhány száz méterre is.

Vitorlás könyvek (amiket olvastam)

Térkép gyakorlat (és így néz ki Giblaltar, segítség képpen):

Tanulságos képek: Jó gyakorlás, ha elképzeled, hogy Te vagy a hajó kapitánya, és ki találod hogy mit is
tennél?( Megoldásokat az e-mail címemre várom:)   

Méder Áron