Blog


Ma volt az idei év utolsó Code 8 carbon gyakorlós vitorlázásunk. A szél szenzációs volt! Maximum 12 csomót mértünk, és az átlag 5-8 csomós volt, amiben már siklik a hajó. Minden vitorlával gyakoroltunk órákon át (Code 0 és gennaker), plusz manőverek és MOB gyakorlat. Útvonal: Tihany - Füred - Tihany - Udvari - Szemes - Földvár - Tihany :) hosszú nap volt :)
November 11-től minden vitorlás programunk fel van függesztve a koronavírus járvány miatt! (November 9-én jelentette be a kormány, hogy a minden amatőr csapatsport tilos nov. 11-től.)
Jövő áprilistól folytatjuk a balatoni gyakorlós vitorlázásokat (haladóknak a Code 8 carbon versenyvitorlással / kezdőknek egy Maxi 77-el). Jelentkezés és további információ: mederaron@gamil.com / +36 20 273 8423

Délelőtt 2 órás balatoni gyakorló vitorlázás egy Maxi 77-esen. Jövő kedden kidaruzzák ezt a vitorlást, szóval jövő héttől a Code 8 carbon vitorlással lesznek a balatoni gyakorló vitorlázásaink.
Délután Carina vitorlásomat téliesítettem (takarítás, pakolás, a fenékvíz kiszivattyúzása és persze ponyvázás). Plusz már el kezdtem írni a jövő tavaszi feladat listát. Ha valaki szeretne önkéntes lenni a tavaszi munkaúton, annak nagyon örülnék! Jelentkezés: mederaron@gamil.com / +36 20 273 8423 A főfeladat: az ablak újra szigetelése. :-)

Adriai tanfolyam / gyakorló vitorlástúra (okt. 24-31.)
A hajónk a szokásos: Beneteau 411 Oceanis (extrák: spi, radar, AIS)
Útvonal: Milna, Brac szg. - Drvenik szg. - Rogoznica - Sibenik - Skradin - Sibenik - Primosten - Rogoznica - Vis, Vis szg. - Hvar, Hvar szg. - Milna, Brac szg.
Időjárás: vasárnap: gyenge szelek / hétfő: beindult a jugó (max. Szél: 33,4 csomó), ami kedden már kicsit gyengébb (26 csomó) / szerda: 23 csomós ÉNy / csütörtök: 15-17 csomó ÉNy / péntek: ismét gyenge szelek...
A tematika a szokásos… először is a szkippereknek mit és hogyan érdemes elmondani a ’safety briefing’ alkalmával az első kifutás előtt.
Vasárnap és hétfőn sok-sok elméletezés, ami szükséges a horvát B tengeri vizsgához. Emellett : útvonaltervezés és időjárás előrejelzés folyamatos figyelése, plusz természetesen gyakorlatok voltak egész héten: kikötési gyakorlatok / erős szeles vitorlázás / reffelési gyakorlat / halzolás erős szélben / spi használata és kezelése / éjszakai vitorlázás stb.
Kedden a vizsgán Sibenikben mindenki átment, gratulálok az új szkippereknek!
A járvány miatt üres volt az autópálya / Split / a komp és alig láttunk más vitorlást a tengeren… ilyennek még nem láttam az Adriát soha. Jövő tavasszal folytatódnak az egyhetes adriai tanfolyam / gyakorló vitorlástúráink. Jelentkezés és további információ: mederaron@gmail.com / +36 20 273 8423

Reggeltől estig gyakorlás a Code 8 carbon vitorláson. Sajnos sok szél nem volt, az 5-10 csomós alapszél gyakran 1-4 csomósra esett el, és keresnünk kellett a sok lavor között a gyenge szélcsíkokat… a Code 0 vitorla nagyon jó ilyenkor (1-4 csomós futatott negyedszélre), szóval főleg ez a vitorla volt fent. A csapat jó volt :), most voltak először versenyvitorláson, de nagyon megtetszett mindenkinek! (Ez mindig ilyen…)
Ezt a Code 8 carbon gyakorló vitorlázós programunkat a túravitorlázóknak is szoktam ajánlani, akiket a versenyzés nem érdekel, mert ettől a versenyvitorlástól sokat lehet tanulni (és érdemes). :-)
November 2-30. között lesznek még Code 8 carbon gyakorló balatoni vitorlázások, jelentkezés és további információ: mederaron@gmail.com / +36 20 273 8423
Illetve áprilisban a Code 8 carbon vitorlással kezdjük majd a 2021-es vitorlás szezonunkat (érdemes már most jelentkezni)...

Okt. 11-17. Adria átkelés
Útvonal: Milna, Brac szg. - Ubli, Lastovo szg. (Kijelentkezés Horvátországból) - Bisceglie (Olaszo.) - Lastovo szg. - Hvar, Hvar szg. - Milna, Brac szg. (megtett táv: 300tmf)
Első nap mindenféle szelünk volt, de főleg jó szelek: 15-25 csomós DK (jugó). Kevés esővel napközben, viszont egész éjjel esett az eső, amikor már kikötöttünk szerencsére Lastovo szigeten. Második nap délelőtt indultunk el az ‘átkelésre’, ekkor az egynapos bóra vége volt (18-22 csomós ÉK szél volt délutánig, majd estefelé folyamatosan gyengült. Szerda hajnalban Bisceglie város előtt lehorgonyoztunk 5 körül, majd 8:30-kor beálltunk a yacht marinába... Mivel a csapatnak nincs PCR tesztje, ezért kiállt a hajó egy távoli mólóra (ingyen) és nem lehet elhagyni a hajót. Kapunk azért vizet és áramot, szóval forró zuhany van és persze normális ebéd is (spagetti székely módra) :-)
Csütörtök reggel korán indultunk vissza… jó szél volt szinte végig (DK-i jugó 15-25 csomós alapszél, néha eső és erősödés 25-32 csomóra). Legtöbbször csak egy teljes orrvitorlával vitorláztunk 6-7 csomós átlagot hozva (8-8,5 csomós max. SOG néha). Szinte újhold volt és emiatt szenzációs csillagos éjszakánk volt. A csillagképek keresésével töltöttük a fél éjszakát :) Hajnali 2:30-kor kötöttünk ki Ubli kikötőjében, tehát 19 óra 30 perc alatt tettük meg a 101tmf-et.
Péntek reggel bejelentkeztünk hivatalosan Horvátországba (kikötői kapitányság majd rendőrség) és utána gyenge ÉK szélben és cirkálva vitorláztunk Milna felé. Nagyon jó időnk van (süt a Nap!) és kellemes nyugodt a tenger 6-10 csomós széllel…
Nagyon jó adriai gyakorló túránk volt ismét, mert volt minden: vihar / gyenge szél / közepes szél / jugó és bóra is :) plusz még delfinekkel is játszottunk. Az Adria átkelés minden esetben nagyon izgalmas: hajózási útvonalat keresztezünk általában éjszaka / sok a halászhajó az olasz partoknál / útvonaltervezés (időjárás előrejelzés alapján) / ki- és belépés...
Ősszel ez volt az első adriai túránk. A járvány miatt eddig minden tanfolyam / gyakorló túránk elmaradt. Természetesen minden járványügyi ajánlott előírást betartottunk a gyakorló túránk során.

Szombaton gyakorló vitorlázós napot tartottam egy Maxi 77-esen. Útvonal: Balatonfűzfő - Balatonalmádi és környéke - Balatonfűzfő
A csapat ismét nagyon jó volt, és az alapokat gyakoroltuk. Csillának belvízi vizsgája lesz októberben, de szerintem nagyon át fog menni. :-)
Az időjárás változékony volt, és eleinte gyenge szél. Idén még lesz egynapos gyakorló vitorlázós napunk kezdők számára is. Jelentkezés és további információ: mederaron@gmail.com e-mail címen és a +36 20 273 84 23-as telefonszámon.
Jó szelet! Áron

Code 8 carbon gyakorló vitorlázások a Balatonon (szept. 25-28.)
Péntekre vihart mondtak, ezért is mentünk le gyakorolni. Igaz komoly vihar nem volt: a nagyvitorla kettes reffen és az orrvitorla teljesen kinyitva felül és laposítva. (Amikor az alap Bf 6-os 7-re ment fel, akkor az orrvitorlát levettük negyedszeles menetben) Minden vitorlát tudtunk használni (Genakker, Code 0), ami minden egynapos gyakorlásnál feladat amúgy.
Szombat: reggel a pünkösdi regatta rajthoz vitorláztunk. Mindenki (mi is) a viharos időt vártuk, de helyette pöffös gyenge szél volt... A gyakorló vitorlázásaink igazából versenyre felkészítők is egyben, ahol gyakran a vitorlás versenyek rajtját / futamát is megnézzük... ez volt a mai program is. A rajt taktika, időjárás, útvonalválasztás és a szabályok is állandó témák. Az egynapos Code 8 carbon gyakorló vitorlázás után mindenki nagyon fáradt, ami azt jelenti, hogy jól csináljuk. :)
Minden nap voltak erős szelek ebben a négy napban... Októberben és novemberben is lesznek még alkalmak, ha valakit érdekel a gyors és sportos vitorlázás egy carbon vitorlással (és verseny vitorlákkal).
Jelentkezés és további információ: mederaron@gmail.com e-mail címen és a +36 20 273 84 23-as telefonszámon.
Jó szelet! Áron

Code 8 carbon gyakorló vitorlázások a Balatonon (szept. 17-19.)
Az a koncepciónk, hogy az egynapos program során a tanuló vitorlázók betekintést nyernek a versenyvitorlázásba (versenyvitorlással). Ezen a vitorláson a hajótest, az árbóc és a bum is karbonból készült. A vitorlák is versenyvitorlák, amik kevlárból (plusz karbonszál erősítéssel) vagy laminátumból készülnek (code 0 esetén). Ez a vitorlás sikló hajó, és persze nagyon gyors (akár kis szélben is!).
A túravitorlázóknak is ajánlom ezt a programunkat, mert ettől a hajótól tényleg sokat lehet tanulni.
A Code 8 nagyon hasonlít a Mini 650-es versenyvitorláshoz, amivel 2012-15 között az Atlantin vitorláztam / versenyeztem / oktattam... szóval szeretem ezt a típust!
Csütörtökre vihart mondtak, ezért is szerveztünk erre a napra egy gyakorlást. A szélmérő műszer nem működött sajnos, de Bf. 6-os szél biztos volt! Útvonal: Tihany - Almádi - Csopak - Balatonfüred - Tihany (60Km)
15:00 körül, amikor elkezdett erősödni a szél, elindultunk Almádiból Tihany felé 3/4 szélben. A nagyvitorla 1. reffen + genakker (90m2) / SOG: 12,3 csomó volt (lassan emelkedő), TWA: 150-155, amikor a starboard (jobboldali) backstay kötélnek a védője elszakadt, és emiatt a backstayt csak a kötélbelső tartotta, ami a stopperből eléggé kicsúszott... az árbóc kissé megdőlt... gyorsan leesettem szinte tiszta hátszélbe (TWA: 170), így valamennyire tehermentesítettem az árbócot. Zoli közben beiktatott egy tartalék kötelet és így a régi backstayt tehermentesítettük... Szóval tovább genakkereztünk még egy 5 percet, de mivel a szél folyamatosan erősödött és nem akartunk kockáztatni, ezért levettük végül a genakkert. Olyan erős szél lett a végére, hogy 11,3 csomóval vitorláztunk nagyvitorlával, ami a 2. reffen volt(!) és egy normál orrvitorlával...
Pénteken már kicsit gyengült a szél, de azért jókat mentünk. A csapatban ekkor egy túravitorlázó és egy versenyvitorlázó volt, ami jó kombináció. A gyakorlás során minden vitorlát kipróbálunk, és a vitorlák beszéltük meg (és persze együtt csináltuk mindent, mint mindig). A genakkeres halzi is a program része és persze a sebesség maximalizálás (és polár görbe) is.
Szombaton a program a Félsziget-kerülő Széchenyi István Emlékverseny megnézése volt a vízről. :-) Genakkereztünk és a cső előtt sajnos felültünk. Próbáltunk gyorsa lenni: vitorla le / hajó döntés motor be... de sajnos nem jártunk sikerrel. Aztán horgony telepítettünk, de végül egy nagyhajó lehúzott! Nagyon köszönjük a Laguna 30-as vitorlásnak. Hát igen, a vitorlázók segítenek egymásnak :) Utána még sok-sok gyakorlás a gyengülő szélben...
Jövő héten is jövök le a Balatonra, és szervezzük a Code 8 carbon gyakorló vitorlázós napokat.
Jelentkezés és további információ: mederaron@gmail.com e-mail címen és a +36 20 273 84 23-as telefonszámon.
Jó szelet! Áron

Szept. 11-13. Code 8 carbon gyakorló vitorlázások a Balatonon.
Mivel most szeptemberben a járványhelyzet nem lesz adriai vitorlástanfolyamunk, ezért balatoni gyakorló vitorlázásokat szervezek folyamatosan (hétköznap és hétvégén). A Code 8 carbon gyakorló vitorlázásokat főleg tapasztaltabb vitorlázóknak ajánlott (volt már kezdő is velünk és természetesen az is megoldható). Pénteken (szept. 11.) volt a legjobb szél (10-13 csomó körül) és a max. sebességünk 11,2csomó volt. Szombaton már csak max. 6-8 csomós szél volt, de ilyenkor is élvezetes a vitorlázás a Code 8 carbon vitorlással... :-) vasárnap pedig csupán 4-5 csomós szél volt a csúcs szóval tipikus 'nyári' balatoni szeleink voltak a hétvégén. :-) A Code 8 carbon 1 csomós szélben is elindul és ki tudunk hozni 1 csomót :-)
Folyamatosan szervezünk Code 8 carbon egész napos (9:00 - 18:00) gyakorló vitorlázásokat a Balatonon (hétköznap és hétvégén). Jelentkezés és további információ: mederaron@gmail.com e-mail címen és a +36 20 273 84 23-as telefonszámon.
Jó szelet! Méder Áron

Aug. 22-28. (6 napos) családi vitorlázás az Adrián. Útvonalunk: Milna, Brac szg. – Tiha öböl, Hvar szg. – Stari Grad, Hvar szg. – Jelsa, Hvar szg. – Mala Stiniva lakatlan öböl – Sucuraj, Hvar szg. – Peljesac félsziget, lakatlan öböl – Scedro lakatlan öble – Hvar, Hvar szg. – Milna Brac. szg.,
A családi vitorlázásunkon 6 gyerekkel mentünk (unkatestvérekkel), ezért volt mindig valami izgalom és persze hangosak is voltunk.
Szeleink: főleg misztrál (ÉNy), de volt déli szelünk is. Max. szél 22 csomó (esővel), tehát azért nem volt unalmas. :-)
A gyerekekeinket féléves kortól visszük vitorlázni tengerre és Balatonra évente több alkalommal, nem lehet elég korán kezdeni... amúgy ez nagyon látszik, nagyon ügyesen és otthonosan mozognak a hajón (és kicsit azért már tudnak segíteni).
Lapok:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  36  37  38  39  40  41  42  43  44  45  46  47  48  49  50  51  52  53  54  55  56  57  58  59  60  61  62  63  64  65  66  67  68  69  
Copyright © 2010 meder.hu.