Blog


Jan. 25. - febr. 1. Az idei 2. Kanári-szigeteki gyakorló vitorlástúra (3. szint)
Hajó: Jeanneau 53 (5 kabinos / LOA: 15,75m / 20t)
Időjárás: első nap Bf. 4 ÉNy, majd folyamatosan erősödött Bf. 5-6-7-8… igazából csütörtökön és pénteken volt a viharos időjárás (Bf. 8).
Útvonal: Marina San Miguel, Tenerife szg. - Rubicon marina, Lanzarote szg. - Papagayo öböl, Lanzarote szg. - Lanzarote marina, Arrecife, Lanzarote - Isla de Lobos - Gran Tarajal, Fuerteventura szg. - Marina San Miguel, Tenerife szg / megtett táv: 467,5 tmf (ez az új egyhetes kanári rekord!)
Szombat esti program: ‘check-in’ és hajó ellenőrzés / safety briefing / passage plan (papír térképpel klasszikus módon) / meteor megbeszélés stb.
Vasárnap: kora reggel árbocra mászás és ellenőrzés, majd indulás 9:45LT-kor.
Szél: Bf. 4-5 ÉNy/ SOG: 5-6 csomó / Negyedszeles menet, COG: 090
Vasárnap napközben gyakorlatok:’ heave-to’ / szextánssal mérés / szélesség számítása deleléskor (107-es formanyomtatvány) / Almanach ismertető / rádió használat / AIS használat / fordulások / halzi
Estebéd: sült hús és wrap
Alapvetően negyedszeles vitorlázás és cirkálás egész nap…Több vitorlás volt a közelünkben napközben, sőt láttunk teknőst is, amit itt ritkán látunk!
Éjszakai vitorlázás - ügyeleti rendszerben 3 csapattag 3 órás váltásban. Nyugodt csendes éjszaka, és kellemes vitorlázás, de sajnos nem vagyunk gyorsak (SOG: 5-6 csomó), viszont hajnalban delfinekkel vitorláztunk.
Reggeli szendvics és erősödő szél. Egész nap cirkálás és érkezés 23:45 LT-kor Rubicon marinába (Lanzarote sziget). 38 óta non-stop vitorlázással 210,5 tmf-et tettünk meg. Ez volt eddig a leghosszabb kanári vitorlázásunk… :-)
Kedd reggel kis séta és bevásárlás a marinában. Tavaly is kikötöttünk itt, és akkor is a magyar recepciós fogadott minket. A szomszédban 3 angol evezős készül az óceán átevezésére, minden évben látunk evezősöket, sokan vannak itt ilyenkor. (Tegnap jött a hír, hogy Gergő és Ádám feladta az átevezést borulás miatt, és egy nagy teherhajó vette fel őket.) Reggel 10:00LT-kor indulás, és kb. 30 perc motorozás után horgonyzás a Papageyo horgonyzóhelyen. Ez az egyik legszebb strand és öböl a környéken. Kimentünk dingivel a partra és séta, kirándulás, strandolás és sörözés… minden, ami belefér egy órába. 13:00LT indulás tovább.
Bf. 6-os szélben (néha 7) cirkálás egész délután Arrecife város felé (Lanzarote sziget fővárosa) 19:30-kor kikötöttünk a marinában már sötétben, a mai megtett táv: 35 tmf. Este séta a városban és vacsora. Szuper és aranyos kisváros és ajánlom nagyon!
Szerda reggel 10:45-kor indulás erős szélben. Sajnos az egyik csapattagunk rossz irányba vette az első laterális bóját (én ekkor pont a ‘chart plotter’-t nyomkodtam, és állítottam be a kikötői térképet) és felfutottunk zátonyra (lassan)… Szerencsére a motorral le tudtuk húzni magunkat a zátonyról. 3,5 óra vitorlázás és 14:30LT-kor horgonyzás Isla de Lobos szigetnek a déli védett öblében. Egy óra megálló és séta a parton, úszkálás, strandolás… nagyon szuper kis sziget ez. 15:30-kor indultunk is tovább. Bf. 5-6-os szélben háromnegyed szeles vitorlázás Fuerteventura sziget partja mellett. Minden nap sötétben kötünk ki… Ma 22:30-kor kötöttünk ki Gran Tarajal városnak a marinájában.
Csütörtökön 04:45-kor indulás vissza Tenerife felé. Erős szeles vitorlázás 28 órán keresztül. A TSS közelében nagy a hajó forgalom. A tenger állapot: 4-5 / Szél: Bf. 7-8-9 ÉNy / SOG: 5-6-7 csomó Csak egy kis orrvitorlával (30-40%) vitorláztunk végig, amikor kicsit gyengül kihúztuk belőle többet, és amikor erősödött akkor kicsit bereffeltünk. Éjszaka Gran Canaria és Tenerife sziget között a szél folyamatosan erősödött, 34-39 csomó volt átlagban. Hajnalban már a 42-43 csomót is elérte a szél, és közben szörföztünk a hatalmas hullámokon. A csapat ezen az éjszakán nagyon sokat tanult, és magabiztossá vált az erős szeles éjszakai vitorlázásban.
Péntek reggel 10:00LT-kor kikötés, mert nagyon nagy durvulást mondtak 12 utánra… A kikötőben találkoztam, néhány régi magyar ismerőssel. (Van aki itt lakik és van aki néha erre szkipperkedik. ) A következő kanári-szigeteki gyakorló vitorlástúránk március 15-22. között lesz. A következő gyakorló túránk, ahol vannak szabad helyeink: 2025. máj. 3-10. adriai tanfolyam...
Jelentkezés és további információ: mederaron@gmail.com
Jó szelet! AA

Kanári-szigeteki gyakorló vitorlástúra (3.szint) / 2025. jan. 11-18.
Hajó: Sun Odyssey 519 (5 kabinos)
Útvonal: Les Galletas, Tenerife - Santa Cruz, Tenerife - Santa Cruz, La Palma - Estaca, Isla de Hierro - San Sebastián, La Gomera / Megtett táv: 328 tmf
Időjárás: mindennap 20-25 csomós szelek (É / ÉNy) és a nagyvitorla sokat van 2-es reffen (néha elég az 1. reff). Csütörtökön volt egy kalimánk is (DK-i szél)...
A csapat: csak srácok és szuper, mint mindig. :)
Egész héten horgásztunk, de nem fogtunk semmit. :( ( Korábbi tanítványaim a Kanári - Madeira - Kanári túrát csinálták meg, és nekik sikerült halat fogni azon a részen.) Jövő héten majd még próbálkozunk. Viszont láttunk több alkalommal is pilot whalet-t.
Első nap 9:30-kor indulás, és egész nap cirkálás (21-24 csomós szél), érkezés a sziget fővárosában a marinába éjfélkor. A Kanári áramlás is ellenünk volt ezen az etapon, ezért voltunk lassabbak, illetve az 'accelerate' zónában is sokat vitorláztunk. Hosszú nap volt... Második nap: főleg bőszeles menet (3/4 szeles), és a megtett táv 106 tmf. Este beerősödött és reffelni is kellett (2. reff). Telihold és szuper a szél és izgik hullámok… a nagyobb hullámokon jól lehet gyakorolni. Napközben szextánssal mérési gyakorlat. Deleléskor is mérés, majd gyors számolás. Erről oktató videó kint lesz az egyesület YouTube csatornáján jövő héten. A hét során mértünk csillagokat és többször is napot, majd a pozícióinkat is meghatároztuk csillagászati módszerrel. Végig számoltuk… :)
További gyakorlatok: reffelési gyakorlat, sok éjszakai menet, több árbocra mászás is stb. próbáltunk a gyakorlati listán átmenni, de persze mindig kimarad valami…. Majd vissza kell még jönni. :)
Az egyesületünk egy applikációt fejleszt, amiben van hajónapló is, és abba írtam a héten a hajónaplót. Idén ezt az applikációt mindenki számára elérhetővé tesszük, ez a célunk. Az applikációban sok tananyag is lesz, tehát tanulásra is nagyon jó lesz.
A hajón az Ügyeleti beosztás nagyon jól működött 2 órás váltásokkal.
Kedden La Palma szigetet egy nap alatt bejártuk kocsival, majd csütörtök délelőtt bejártuk EL Hierro- szigetet kocsival, kisebb sziget elég ide 3 óra.
A La Palma-i szigettúra kedden fantasztikus lett, és este sétálva még bejártuk a fővárost. Szuper hely, nagy kedvencem ez a sziget is. Még jövök idén erre biztosan.
La Gomera szigeten pedig (San Sebastian) Kolombusz háza, szobra és a régi központ. Pár óra alatt meg lehet kicsit ismerni a várost, ahonnan Kolumbusz és sok más felfedező is indult.
Péntek este megérkeztünk vissza La Galetta városába. Szuper volt és jövő januárban is jövünk!

Áldott, békés, boldog és sikerekben gazdag új évet kívánok mindenkinek! :-)
Január 11-én kezdődik 2025-ben a vitorlás szezon nálunk, az egyesületünk weboldalán kint van minden tanfolyam és gyakorló túránk részletek programja.
Békét és Szelet! Áron

Nau 220-as versenyvitorlással gyakorló vitorlázás a Balatonon / induló kikötő: Hajógyári kikötő, Balatonfüred.
Reggel a havat kellett lelapátolni a fedélzetről, mert éjjel havazott... és persze hideg volt (1-2 fok), de legalább sütött a nap! A szél: Bf. 3-4 volt a marinában, kint mondtak esetlegesen erősebbet (Bf. 4-5-6), de nem látszott tarajosnak a Balaton.
A gyakorlás miatt a nagyvitorlát reffeltük (1. reff), és a normál orrvitorlával kezdtünk vitorlázni Csopak felé negyedszélben, a csapat így ismerkedett a hajóval. Néha futatott negyedszélben vittük a hajót, a főfeladat ismerkedés volt a hajóval.
Nem volt erős szél, de püffös. A pöff elérte néha a 18-20 csomót. Én emiatt kint trapézoltam, így a hajó stabilan és szépen ment. (Négyen voltunk és ki tudtuk ülni a hajót.)
Arács környékén úgy döntöttünk, hogy mehet fel a Code 0. Én a GoPro-val voltam elfoglalva kint a trapézon, amikor a Code 0 kilett tekerve. A Code 0 shottját elkezdte a csapat húzni és 3/4 szélben vitorláztunk szépen. Ahogy beállította a csapat a Code 0-t, a hajó elindult kb. 9-10 csomóval, rá pár másodpercre eltört az árboc...
Én a trapézról beestem a vízbe, de persze volt rajtam mentőmellény. A csapat segített gyorsan kimászni, a telefonom vizes lett (és tönkre is ment).
Elkeztük a hajót rendezni, hogy a motort be tudjuk indítani... először horgonyt dobtunk, majd a köteleket a vízből bevettük. Motor be és indulás az északi part felé... a hullámok lassítottak és az árboc, amit magunk után húztunk. A motor leállt, mert egy kötél rátekeredett a propellerre. Horgony le ismét. A propellerről letekertük a kötelet. Közben még több kötelet és a vitorlákat bevettük a hajóba. Motor be ismét. Motorozás közben a törött árbocot a hajóhoz rögzítettük... 2,5-2,8 csomóval motoroztunk vissza a kikötőbe. Mindenki vizes és mindenki fázott. 15 után értünk a kikötőbe, ahol 3 órát szereltünk még... nagyon fáztam és jó hosszú nap volt.
Sokat tanultam ma én is...

Adriai tanfolyam / gyakorló vitorlástúra (nov. 2-9.) / két hajós (Elan 45.1 (2023) / Beneteau 411 Oceanis, extrák: Spi, radar, ASI)
Útvonal: Milna, Brac - Veli Drvenik - Sibenik - Zlarin szg. - Skradin - Sibenik - Zlarin szg. - Primosten - Rogoznica - Solta - Milna, Brac szg. / megtett táv: 154 tmf. A hét során a napi negatív rekordunk: 9,16 tmf - ennyire nem volt szelünk... viszont a kikötési gyakorlatokat jó sokat tudtuk gyakorolni.
Vasárnap gyakorlatok: délelőtti gyakorlatok: hátrafele nyolcasok / egyhelyben megfordulás / negyedszeles vitorlázás / fordulási gyakorlat / haltolási gyakorlat / MOB gyakorlat / kikötési gyakorlat. 17:30LT kikötés Véli Drvenik faluban, a két hajó egymás mellett és este közös oktatás, készülés a keddi vizsgára. Közös vacsora a két hajón!
Hétfő gyakorlatok: délelőtt a gyenge szélben kikötési gyakorlatok Veli Drevnik kikötőben. 13:30LT-kor indulás és egész délután és este negyedszeles vitorlázás és fordulási gyakorlatok 22:30LT érkezés a Sibeniki városi kikötőben Este házi vizsga.
Keddi gyakorlatok: gyenge szél miatt kikötési gyakorlatok és bójára állás gyakorlatok voltak egész nap. Este felmotoroztunk sötétbe Skradinba. 20:00LT-kor kikötés az ACI marinában. Az új kapitányokkal koccintás! :-)
Szerdai gyakorlatok: kikötési gyakorlatok / MOB gyakorlat / horgonyzási gyakorlat / Spi gyakorlat / éjszakai vitorlázás gyenge szélben...
Csütörtöki gyakorlatok: reggel árbocra mászási gyakorlat (a fél csapat felment) majd délelőtt kikötési gyakorlat és mooring kötéllel gyakorlás (erős oldal szelet szimuláltunk) / majd kint a nyílt vízen MOB gyakorlatok és dingi gyakorlatok / hajók összekötése menetben, késő délután vitorlázás gyenge szélben. Sötétben 18:00LT kikötés
Péntek: reggeli parti gyakorlatok, mint a ‘kötéldobás’ és a ‘lasszózás’. A reggeli téma utána az időjárás volt: weather fax / Buys Ballot’s law / frontok és felhők… Napközben gyenge szeles vitorlázás, kikötési gyakorlatok. Esti témák: hajó karbantartás / hajó téliesítés.
Vége az idei utolsó adriai tanfolyam / gyakorló vitorlástúránknak (I. szint), jövőre folytatjuk! December elejétől lehet jelentkezni.
Jelentkezés és további információ: mederaron@gmail.com
Jó szelet! AA

Adria átkelő gyakoroló vitorlástúra (okt. 19-26.)
Hajó: Beneteau 411 Oceanis (extrák: spi, radar, AIS)
Útvonal: Milna, Brac szg. - Pescara, Olaszo. - Ortana - Tremiti szigetek (San Nicola és San Dominio) - Komiza, Vis szg. - Vis, Vis szg. - Milna, Brac szg. (301 tmf)
Vasárnap 9:20LT-kor indulás.
Gyakorlatok: alapok / csomók / vitorla beállítások és manőverek / MOB
Témák a hajón: meteo / routing / útvonal / tengeri jog / ügyeleti beosztás
Kellemes szélben vitorlázás nyugat felé (12-16 csomós félszél). 17 után Svetac szigettől kezdve nagy döghullámok, ketten teljese tengeri betegek lettek és ketten csak kicsit lettek tengeri betegek...
Vacsora a helyzetre való tekintettel saláta és felvágott.
Esti témák: ügyeleti beosztás / grab tag / túlélés / szél kormány
Éjszaka az Adria közepén nagy hajóforgalom (kb. a szokásos). Reggel 7:30-kor elállt a szél és 1,5 óra motorozás.
Hétfőm 9:00LT után kikötés Pescara városi marinájában. Ez egy hatalmas marina és 8 éve kötöttünk ki itt utoljára (az akkori Adria átkelésen). A város is szép, van benne látnivaló bőven.
Kedden és szerdán az olasz partok közelében vitorlázás gyenge szélben, főleg spi gyakorlat és gyenge szeles vitorlázási gyakorlat. Nagyhajó forgalom, olaj platformok, halászok, itt végig figyelni kel. Ortana városa és kikötője nekem is új volt. A kikötő előtt egy ‘manőverképességében korlátozott’ hajó dolgozott (jó gyakorlat), ritkán látni ilyet. A kikötőt meghívtuk, de nem válaszolt és 18:30 körül kikötöttünk a helyi klubban. A szomszéd hajó elmondta, hogy hova állhatunk. Este jött s Parti Őrség és egy ellenőrzésen túlestünk. Szerdán 6-kor indultunk, és úgy döntöttünk, hogy meglátogatjuk a Tremiti szigeteket. 1998-ban kötöttünk ki a szigeteken utoljára, és nem sokat változott. A csapat azt mondta, hogy ez volt a csúcspontja. a hétnek, és mindenkinek ajánlom! (Do barátomnak is kedvenc helye.)
Csütörtök 8:00LT-kor indulás és vissza Horvátországba. Este 20:30 kikötés Komiza kikötőbe, Vis sziget. Péntek: bójára állási gyakorlat / Stiniva öböl úszás / horgonyzási gyakorlatok (Budikovac szigetnél kék lagoon) / Vis városnál kikötés / tengeralattjáró bázisnnál kikötési gyakorlatok… gyenge szelek voltak, de ennek ellenére próbáltunk minél többet gyakorolni. Este 20:40-kor kötöttünk ki Milnán. A következő Adria átkelésünk jövő májusban lesz majd.
Jelentkezés és további információ: mederaron@gmail.com
Jó szelet! AA

Adria átkelő gyakorló vitorlástúra (okt. 12-19.)
Hajó: Beneteau 411 Oceanis
Útvonal: Milna, Brac szg. - Ubli, Lastovo szg. - Brindisi, Olaszo. - Monopoli, Olaszo. - Milna, Brac szg. (414,4tmf - 1 HÉT ALATT MEGTETT TÁV REKORD)
Reggel 9 után kifutás. A légnyomás 1018mbar és anticiklon van (süt a nap / nincs felhő / meleg van stb.) és gyenge szél...
Ma először lebics, majd misztrál, ami délelőtt gyenge, de délutáni beerősödött (10 csomó)…
Gyakorlatok: hátrafele nyolcas motorral / egy helyben megfordulás motorral / mediterrán motring kikötés / árbócra mászás / fordulások / halzolások...
Ebéd: sült csirke és rizs…
Délutáni, esti és éjszakai program: spi gyakorlat egészen 01:00-ig. Mindenki nagyon ügyes!
01:30-kor kikötés a hotel marimájában. 20 eurot kértek a kikötésért! :-)
Az első napi megtett táv: 54 tmf / max. SOG: 6,1 csomó
Hétfő reggel 10-kor indulás és irány Olaszország! Kifutás a kikötőből teljesen vitorlával történt, ez is jó gyakorlat. Szenzációs 15-16 csomós Mistrael és Spi gyakorlat egész nap, SOG: 7,5-8,4 csomó. Délután halzolás és spinakkerezés egész délután, este. 23:00-kor ismét halzolás, majd 2:00-kor Spi le és félszelesés, mert változott a szél. Egész hajnalban és reggel 6 csomó feletti sebesség 12-13 csomós szélben.Hajók jönnek és mennek, de nem vészes, de persze figyelni kell. Reggel 8:30-kor változott a szél és Spi fel! Érkezés 15:30-kor Brindisibe (Approdo delle Indie).
Megtett táv: 145,5 tmf (29,5 óra alatt / max. SOG: 8,3 csomó)
Brindisi fantasztikus és ide akartam eljutni 10 éve már! 2015-ben amikor először szerveztem Adria átkelést, ez volt a cél és azóta is, és ez most sikerült! :-) Évi 3-4 Adria átkelést csinálok és eddig több, mint 30 Adria átkelésen túl vagyunk, és ez volt a legjobb, mivel szinte végig Spiztünk. Ideális 6-7-8,5 csomós sebességgel vitorláztun, és elértük Brindisit. :-) Este vacsora, séta és városnézés. Szuper hely! Szerda 9:30-kor indulás és irány Monopoli.
10-12 csomós Mistrael és cirkálunk egész nap, délután gyengül a szél, de mi vitorlázunk. A mai témák a hajón: tengeri horgászás / karbantartás / gyenge szeles vitorlázás beállításai stb…
18:30-kor motor be, mert elállt a szél. 21LT-kor érkeztünk meg Monopoliba. Találkoztunk Do-val és Judyval és egy baráttal a marinába, a hajójuk mellett álltunk hárommal (Suha / Oyster 53). Végre van lehetőségem egy Oyster vitorlást kívül és belül is megnézni alaposan, majd borozás. :-) Monopoli egy történelmi város, kicsit a városban is szétnéztünk.
Csütörtök reggel vásárlás / víztöltés / hajó mosás / stb.
11:30LT indulás, egész nap vitorlázás 5-6 csomóval délszélben, lassan erősödik a szél. A vihar érkezése hajnalban várható... 04:00LT-kor reffelés (a szél 25 csomós), 06:00 LT-kor reffelés ismét, a max szél 32 csomó...
12LT-kor gyengül a szél 22-24 csomóra.
15:00LT kikötés Milnán
MIndenki szuper fáradt! A mai napi gyakorlatok: kormányzás a 'rough sea'-ben / reffelés ki és be / hogyan lehet főzni / aludni és élni ilyen körülmények között. Az 'offshore' vitorlázás eleinte mindenkinek nagyon fárasztó, mert a szervezet próbál adaptálódni a körülményekhez, de ez nagyon új élmény...

VMG flottavitorlázás 2024. szept. 28. - okt. 1. / okt. 1-4.
Hajók: 4 db Dufour 460
2015 óta szervezzük a VMG flottavitorlázást, ahol a fókuszban a rekreáció és játékos versenyek vannak…
1. etap útvonal: Sibenik - Kakan - Vodice - Sibenik
Vasárnap: egynapos bóra (max. szél 38 csomó) és izgalmas 1. futam, de utána minden hajónak műszaki problémája volt… Cirkálás 35-38 csomós bórában szétszedi a charter hajókat általában, de ebből is sokat tanul a csapat. A VMG flottavitorlázás közben a helyes vitorlabeálltást tanuljuk és kormányzási technikát, és a többi hajó körülöttünk és a játékos verseny segíti ezt a folyamatot.
A délutáni 2. futam ‘match race’ és izgi verseny, de már csak 25-27 csomós szélben. Este kicsit gyengült a szél és bójára állás Kakan szigetnél (Kaprije kikötő megtelt). Már sötétben kerestük a bóját, és persze azért volt egy 18-20 csomós szelünk (egy kis sziget takarás miatt lévő védett részen), szóval nem volt egyszerű manőver.
Hétfőn csak egy hosszabb pályaversenyt rendeztünk a gyengülő bórában (a max. szelünk 22-24 csomós). A játékos futam útvonala a Kornati szigetcsoport déli részén volt kitűzve. Este már sötétben beálltunk a Vodice marinába. Vacsora csevapcsicsa, ami a cockpoit grill-ben sütöttünk. Ennek a hajónk ez az egyik legjobb része. :-)
Kedd: gyenge szeles futam és Zlarin szigetnél délután horgonyzás (horgonyzási gyakorlat). Dingizés / árbocra mászásra, majd később néhány kikötési gyakorlat (erre volt igény). Délután a kikötőben tonhal steak sütés a külső grill-en. :-)
Az 1. etap röviden: izgalmas futamok voltak és mint mindig mindenki nyert, ahogy nálunk szokott lenni. :-)
Kedd késő délután érkeztek a 2. etap csapatai…
2. etap útvonal: Sibenik - Telasisca öböl, Dugi otok. - Biograd - Murter - Sibenik
Szerda: folyamatosan erősödő jugó…. 12:00LT-től már 25-29 csomós
1. futam - egy feladó technikai okok miatt.
2. Futam - két nyertes is, mert az erős szélben és a nagy hullámokban, így döntött a rendezőség. :-)
Fantasztikus szél és nagy hullámok és mindenki nagyon élvezte, ez a ‘VMG spirit’. Este 18LT-kor bójára állás Telasiscica öbölben. A mai nap az erős szeles vitorlázásról szólt, a hajó sebessége elérte néha a 9-10 csomót is és a hajó néha siklott alattunk… Minden csapatnak gratula! Vacsora: tintahal sütés a külső grillen. Késő este megérkezett az eső, ami tartott reggelig…
Csütörtök: jugó és egy futam. Szél: 25-28 csomó és eső-eső.
Indulás 10LT-kor. 14 körül érkeztünk meg Biogradba. Károk: az egyik fock shott elszakadt / Bimini szakadás az eső miatt még éjszaka. Ebédre egy tárkonyos csirke leves készített András. Köszönjük!
Délután megjött a vihar és a csapat inkább maradt a kikötőbe.
Péntek: gyenge misztrál és süt a Nap! Hurrá! Biogardból indultunk 10:00LT-kor. Szeitz Gábor a kikötő előtt volt horgonyon, mellé kötöttünk és átmentünk megnézni a ‘jurry rig’ megoldását. Készítettem egy kis videót is erről, és majd meg lehet nézni a ‘’jurry rig’ témában a YouTube-on. 1. futam - ‘Match race’ a Petra és a Private Dancer csapata között, izgi verseny. 2. futam - minden hajóval és delfinekkel. Este 20:30LT-kor kötöttünk ki, ez a nap is hosszú volt. Minden csapatnak és mindenkinek gratulálunk, mert szeles hét volt és mindenki ügyesen helytállt!
Jövőre találkozunk ismét! :-)

Két hajós adriai tanfolyam / gyakorló vitorlástúra (szept. 15-22.)
Hajó: Beneteau 411 Oceanis / Jeanneau 45.2
Időjárás: ÉNy-i Misztrál hétfőn, majd jugó esővel és zivatarokkal / viharokkal napokon át és a végén ismét Misztrál. Szerencsénkre végig volt jó szelünk!
Útvonal: Milna, Brac szg. - Sibenik - Zlarin falu - Kremik - Komiza, Vis szg. - Tiha öböl, Hvar - Milna, Brac szg.
Hétfőn 8:30LT indulás Milna-ról. Egész nap vitorlázás gyenge szélben, néha erősödő szélben. Gyakorlatok: negyedszeles vitorlázás / fordulások / VMG maximalizálás és játékos verseny Szerénkével. Szerénke (Jeannueau 45.2) menetben elkezdett süllyedni és kiderült, hogy elfelejtette a szerviz ledugózni a légkondicionáló kiszerelése utána a csővéget. Zsolt gyorsan megoldotta, és mindkét csapat sokat tanult ebből.
Kedd: Kikötési gyakorlatok (farral és oldallal) / Bójára állási gyakorlatok és egyhelyben megfordulási gyakorlatok. Keveset vitorláztunk, mert gyenge szelek voltak. A mai vizsgán mindenki átment és gratulálunk az új szkippereknek!
Szerdán Zlarin kikötőből 10:00LT-kor indulás. Gyakorlatok: bójára állás farral / vitorla kezelési gyakorlat / fordulás és halzolás gyakorlása... A két hajó játékosan versenyez egymással egész nap. :) Délután: horgonyzási gyakorlat / árbocra mászási gyakorlat / dingizési gyakorlat / a vízből megnézni a hajó alját és horgony ellenőrzési gyakorlat. Amikor a két hajó horgonyon volt összekötöttük őket egy lakatlan szigetnél Primosten előtt, ezeket a gyakorlatokat is érdemes tanulni és gyakorolni. 20:00LT-kor kikötés Kremikben és vitorlacsere. Holnapra várjuk az erős szelet (25-30 csomó), és ilyenkor az oktató hajónkon feltesszük a kisebb erős szeles fock-kot. Esti témák a hajókon: vihar vitorlázási technikák, heave-to, reffelés...
Csütörtök hajnalban bejött az eső és egész nap eső eső eső… helyi záporok sok villámlással. Reggeli program: csomók gyakorlása és közös időjárás előrejelzés elemzés. Nagyon instabil az időjárás, és emiatt a 3 időjárási modell mást mutat. 10:00LT-kor indulás és egész nap negyedszeles vitorlázás és fordulások… Plusz gyakorlatok: erős szeles vitorlázás / reffelési gyakorlat / heave-to gyakorlat / vitorlázás esőben és rossz látási viszonyokban /főzés dőlő hajóban :-) / safety harness használata a fedélzeten stb. Kikötés 19:30LT-kor a Komiza-i kikötőben (Vis szg.) a zuhogó esőben (heavy ralin) és a mai napon megtett táv: 42 tmf. (Max. SOG: 7,6 csomó / max szél 23 csomó és jugó). Esti beszélgetés témái: rádiózás / MAYDAY és PAN PAN esetek és bizonyos habáriák kezelése...
Péntek reggel vitorlacsere, és vitorlaragasztás. 10-kor indulás és egész nap sok vitorlázás. További gyakorlatok: kikötési gyakorlat / éjszakai hajózás / horgonyzás éjszaka sötétben...
Szombati gyakorlatok: sok-sok kikötési gyakorlat és sok-sok MOB gyakorlat, mert ezek a legfontosabbak. Este 18:30-kor kikötés Milnán, ez a hét is elszaladt...
A három hajós nov. 2-9. közötti adriai tanfolyam / gyakorló vitorlástúránkon még vannak szabad helyeink. Jelentkezés és további információ: mederaron@gmail.com

Szept. 13-án pénteken Lajosmizsén a tanyavilágba, egész pontosan a Mizse Art Cottages-ban szervezett Gege barátom 'A Békét és Szelet, Három év a Föld körül' című filmünk vetítését. A filmvetítést utána kötetlen beszélgetés... a filmvetítés közben is persze néha voltak kérdések és persze próbáltam válaszolni. A közös filmnézés egy újdonság volt számomra is, mert ilyen még nem volt és mindenkinek (nekem is) ilyen formában élmény volt! Eredetileg Piknikre gondoltunk, de az eső miatt egy nagy és hangulatos házban gyűjtünk össze.
Lapok:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  36  37  38  39  40  41  42  43  44  45  46  47  48  49  50  51  52  53  54  55  56  57  58  59  60  61  62  63  64  65  66  67  68  69  70  71  72  73  74  75  76  77  78  79  80  81  
Copyright © 2010 meder.hu.