A hajósok hajósa messzi horizontról álmodik. (Centkieviez)

Jachtnaplóm 2006.08.31-09.24

"In the beginning they could not understand my insistence on getting away from the compass, that god of the West. But in exchange, they began to hear the why and sea talking with the boat. And when blue-tinted land appeared on the horizon, looking as it did to the mariners of old, all nimbed with mystery, a few of them felt that our rigorous techniques should leave a door open to those gods which the modern world tries so hard to exclude." -Bernard Moitessier, 'The Long Way' CLOSE WINDOW

Indulás 2006-ban...

Hangos beszámolók:

2006.09.04

2006.09.07

2006.09.19

A első (piros) és a harmadik (kék) heti track:

(az titkos, hogy Bogival merre csavargott :-)

Koper_track.jpg

Képek Carina tesztútjairól, és a koperi napokról.

Aug.31 (HUN, Bp. Duna, Hárosi Yacht Club)

Délelőtt árbockivétel, délután egy szponzor meglátogatása, utána még bementem a Hírközlési Felügyeletre. Persze még nincs vége a napnak. Utána egy másik szponzorral a hajómra ragasztottunk matricákat. (Néhány műszaki kérdés megbeszélése egy beépített műszer kapcsán egy mérnökkel.) Este a barátoktól elköszöntem, majd haza rohantam, ahol keresztapám kocsiját megtöltöttük az én élelmiszer készletem jelentős részével. Utána Édesanyámnál egy utolsó pohár bor... Csak Bogikámra maradt sajnos kevés idő, mert a csomagolás is hátra maradt még! Ez csak egy példa, hogy milyennek voltak az utolsó napjaim és heteim!

Szept.1 (HUN, Bp. Duna, Hárosi Yacht Club)

Reggel Csaba barátommal és Édesapámmal a hajó kidaruzását készítettük elő. E közben jött egy TV csatorna és körülbelül 20 percet beszélgettem velük. Utána jöttek még a rokonok és barátok, de lassan azért kidaruztuk a hajót. Igaz nem ment egyszerűen, de a végén sikerült! Elment a TV, de jött még egy fotós egy újságtól, akivel sokat beszélgettem a tervemről is. A hajó utolsó finomítása délután fejeződött be, festés plusz gélezés. Az autó-trélerre feltett állványon utazott a hajóm 12 órát Koperig. A szállításban Józsi segített egy mikro-busszal.

Szept.2 (Szlovénia, Koper, Koper Marina)

Délelőtt a hajót bedaruzták a vízbe, körülbelül 1,5 órát kellett várni a sorunkra. Mindenki nagyon kedves volt. Utána árboc állítás következett, majd 6 óra pakolás, aminek kb. holnap este lesz vége. Túl sok cuccot hoztam, nagyrészét majd hazaküldöm. Az aksi kicsit gyenge, ezért egész éjjel tölt a töltöm.

Szept.3 (Szlovénia, Koper, Koper Marina)

Ma délelőtt befejeztük a pakolást, vízvételezést... Az árbocbeálltás kicsit lassan ment, mivel azt akartuk, hogy hátrafele dőljön az árboc. Az időm nagyrésze vagy pakolásra vagy kötözésre ment. Délután kimentünk az első próbaútra (log: 1246 tmf). Mivel 5 csomós szél volt, a teljes vitorlával 2,5 csomóval vitorláztunk. Kipróbáltam a nagyvitorla reffelését (a bummra lehet tekerni) és tökéletesen ment. Megtett út: 6,1 tmf. Este sokadszorra megjavítottuk a szélgenerátort, kontakt hiba történt. Most működik! Késő este felhúztuk az antennát, holnap rádiózok és a Navtexet is próbálom. A legtöbb idő arra kell, hogy mindennek helyett találjak. Nehéz ügy, néha kicsit kilátástalan. Ma 35 fokot mértem és olyan, mintha ismét nyár lenne, félek, hogy romlani fog az idő! Reggel 6-tól este 10-ig megy a munka, csak ha étkezünk, akkor van pihenés. Nagyon sok a kisebb ragasztás kötés stb. feladat van még...

Szept. 4 (Szlovénia, Koper, Koper Marina)

Reggel időjárási faxot fogadtam, szóval ez is működik! A minőségét egészen jól fel tudtam javítani, a rádióm segítségével. Magyar rádióamatőröket hallottam 3618 MHz-en, de sajna mire beleszóltam volna (reggel 7 után) a csatorna minősége nagyon rossz lett. Holnap ezen a frekvencián megpróbálok kapcsolatot teremteni magyar rádióamatőrökkel. A 14,290 MHz egyenlőre holtzóna sajnos, így Karesszel még nem tudtam beszélni. Igaz egy kedves magyar rádióamatőrrel tudtam beszélgetni néhány percet, R-S:5-5, de Máriát már Kaposvárról nem hallottam. Szombat és vasárnap közép Adrián leszek, Trogir környékén és akkor talán használhatóbb lesz a 14,290 MHz frekvencia. Úgy érzem most népszerűsítem a rádiózást, de igazából annyira izgalmas hobbi, hogy ha nem vitorláznék, akkor biztos, hogy a rádiózással foglalkoznák!

Délelőtt a köteleket rendeztük, majd az oldalmerevítőkre csövet húzunk, hogy a fockshottot és a génoát ne bántsa a merev kötélzet. Sok kis apróság, már készülünk a holnapi indulásra. Az Ozi-val megterveztem az első teszt útvonalat (165 tmf), ami Sukosanig tart, majd áttöltöttem a waypointokat a GPS-be...

Vettem benzint és olajat is, sajna olyan csigát, ami kell az achterstaghoz nem találtam a boltban. Illetve volt, csak nagyon drága...Végül sikerült a maradék csigáimból összehozni! A mai jó hír, hogy tölt a szélgenerátor!!

Rossz hír, hogy az aksit nem tudom 13V fölé tölteni, tehát nem teljesen ok. Lehet, hogy otthonról kell hoznom. Apunak van még kettő, és biztos kölcsönadja 2 évre :)) Édesapám itt a főkreatív és ezermester, nélküle lassabban menne minden. (Még naplót írni sem tudnék...)

Délután kimentünk tesztvitorlázni, minden ok. A horgonyt is kipróbáltam, nagyon könnyű kezelni, és 6 méteren 10 méter lánc és 2 méter kötél nagyon erősen fogott! Ezt a témát eléggé túlméreteztem. Megtett út: 3,3 tmf

A kormánynak volt egy kotyogása, amit alátétettel, saválló dróttal és Wilkinson sword borotva pengével kiékeltünk (Apu ötlete nyomán). Folyamatos munka van a hajón!!!!!!

Fel sem lehetne sorolni mit és hogyan csinálok és csinálunk még. Ez csak egy kis ízelítő volt. A ship station licence alapján az MMSI számom: 24000081 (tengerre kell), az ATIS számom: 9243071520 (folyóra kell) és a hívójelem: HGOT

Megjegyzés: Sajna az utolsó hetekben volt egy elég komoly időhiányom, és ezért nem tudtam a honlapomat frissíteni megfelelően. Például még mindig az van kint az oldalamon, hogy 5 mentőmellényt viszek és csak 1 könyvet... pedig az arány megfordult.

Szept. 5

6-kor keltünk. Már 6:30-kor rádióztam. Rájöttem, hogy ehhez is nagyfokú türelem kell, mert sokáig csak a sípolást hallgattam. 3,618 MHz-en hallottam magyar rádiósokat, de nagyon rosszul, persze tudom ezen a frekvencián ez is csoda... Valamiért ma sokat kellett várnom az időjárási faxra, (8:00 11,084 MHz Anglia) de ezalatt végre volt időm a VHF rádiómba beleprogramozni a MMSI számomat. Még nem írtam, de a Koper Marina a legolcsóbb kikötő az Adrián... ezért is vagyok itt :)) Édesapám készített nekem egy kerékpár sebességmérőből egy logot, igaz a hajón van egy normális is és hát ott a GPS is, de azért jól foghat nekem ez még útközben. Ha rádiózok, akkor ez teljesen megőrül, sipol és mindenféle számot mutat... Vásárlás és kikötői díj fizetés után 8:30-kor el is tudtunk indulni. Kint a nyílt vízen meg rádióztam egy kicsit. Megtörtént az autopilot (TP-10) beüzemelése is. Mivel baloldalra szereltük (alap esetben jobb oldalra szokás szerelni), így át kellett állítani azt is... A következő 3 napban a fő feladat, hogy kikísérletezzünk egy önkormányzó rendszert a hajóra. Az alap eset jól ment, egy gumis kötéllel a kormány kikötése. Tudta a hajó tartani magát percekig (max. 10 perc). A másik alapeset, hogy a kormánynak van egy rögzítő szerelvénye és azt használom. Ebben az esetben maximálisan csak 1-2 percig tudta tartani a jó irányt a hajó. A terv az, hogy a vitorlákkal tudjam irányítani a hajót. Tehát csigákkal és plusz kötelekkel a kormányrúdhoz vezetem az erőt, ami a vitorlákban ered... (erről már írtam a blogomban korábban) Partközelben hajózunk, ez azért is jó, mert a hajóból megtörténik a városnézés: Izola, Piran... és még Trieszt partjai is látszanak. Szlovéniában még nem is hajóztam, igaz nem túl egyszerű, mivel olyan kicsi, hogy könnyen ki lehet belőle vitorlázni :)) Egész éjjel vitorláztunk az Isztriai félsziget mellett. A szél gyenge volt (1-2) és szemből fújt.

Szept.6

Reggel 6:30-tól rádióztam, ebből 10 perc hangolás volt. Csináltam néhány összekötetést: OM5GO, Géza, Ipolyság, 5-7; HA4AA, András, Bp., 5-6; HAoLG, Tóni, Kaba, 5-6; Tibor; Pista, Gyöngyös, 5-5. A frekvencia: 3,616MHz. Meglepő volt, hogy több rádiós hallott rólam és az utamról. A szokásos reggel 8 órai időjárási faxot leszedtem, és a minősége kiváló! (Sikerült a 13.880,66MHz-es Hamburgi faxot is leszednem.) 9:00-kor sikerült egy magyar rádióamatőrrel összekötetést létesíteni (14,290MHz-es ferkin). Nagyon kedves volt, vele már hétfőn is tudtam beszélni. Azt ígérte, hogy holnap Karesszal (HA5CAR) összeköt majd. Tehát holnap rádiózok ismét. Egy rádiózás most nekem 3 óra, remélem ezt az időt le tudom majd csökkenteni 30-45 percre. Azzal vigasztalom magam, hogy még csak most tanulom ezt a szakmát.

Lassan fél tíz és csak most tudok a vitorlázásra koncentrálni. Vitorlázás közben köteleket rendezek, ragasztok, mindig van mit csinálni... Délután az ajtó szigetelését csináltuk meg, most már az is tökéletes. Este a gázfőzővel egy levest készített Édesapám, és nagyon jól sikerült. (Ez volt az első éles próbája a főzőnek.) Szombat reggelre kell leérnünk Sukosanba, de még messze van és persze szél sincsen. Egész éjjel vitorlázunk a változó gyenge szélben.

Szept. 7

Indulásomkor hallottam, hogy az index.hu vitorlázás fórumán gyűjtést rendeztek nekem ozmózis pumpámra (nem ez a legfontosabb, ami hiányzik a hajómról). Nagyon kedves, hogy ismeretlen emberek ilyet tesznek manapság! Reggel ismét rádiózok. Az aksi töltés 12V, de a szélgenerátor (5 csomós szél felett) tölt. Szóval már harmadik napja vitorlázunk kikötés nélkül, és napi 50 tmf-et teszünk meg, de sajnos a szél is szemből fúj... Pulat hajnalban hagytuk el, előttünk Cres. 14.290 MHz-en HA5CBM-et (Miklós) és HG2EQA-t (Endre) kerestem ma reggel is, de nem találtam Őket. Még Magyarországon voltam, amikor megírták, hogy keresni fognak az éterben. Igaz, tudtam beszélgetni egy rádióamatőrrel a 14.290 MHz-en néhány percet. A mai nap is hasonló, mint a tegnapi, ez a jó a tengerben :))

Szept.8

Az aksik nagyon lemerültek, ezért ma nem is rádióztam. A szél erősödött, ami azt jelenti, hogy 1-es és 2-es helyett 3-as. A hullámok 2 méteresek, amik igen lelassítják a hajómat, de kicsit legalább érdekes! Délután 1 órát motorozunk, mivel legalább Zadarba le kéne érnünk holnap reggel 8órára (legalább a motor generátora tölti egy kicsit az aksikat, a motorozás végén 11.8V a feszültség). Valahol beázott a hajó, egy csavar rossz tömítésére gondoltunk. Újra tömítettük, remélem többet nem ázok be! Estefelé erősödik a szél 6-os (22-24 csomós szél), először reffelünk, majd később inkább a vihar szerelést teszünk fel. Mivel nincs térképünk és kezd éjszaka lenni, harmadrészt nem tudunk élesen vitorlázni a viharszereléssel, inkább hajnalig cirkálunk a szigetek előtt (Dugi Otok...). Igazán izgalmas próba ez a hajónak, mivel a 2-3 méteres hullámok folyamatosan dobálták és kaptunk vizet bőven a cockpitba is...

Szept. 9

Hajnal felé gyengült a szél, motor rásegítéssel bementünk a szigetek közé. Egész nap jellemző volt a változékony szél, ezért többször reffeltem és engedtem ki a reffet... Délelőtt a motor leállt magától. Egyik hengerrel volt valami baj, egy gyertyacsere szerencsére megoldotta a problémát. Délután 5-re megérkeztünk Zadarba. Apu elment Sukosanba 1 hetet szkipperkedik, Szept. 10 A hajót regisztráltam a kapitányságon (660 Kuna), bár csak 1 hetet leszek Horvátországban. Ha nem regisztrálom a büntetés ennek akár tízszerese is lehet. Délután és este városnézés és készletfeltöltés történt. Késő este az útvonalat terveztem meg az Ozival. A kikötőben megismerkedtünk lengyel vitorlásokkal. Ryszard adott egy névjegykártyát, hogy majd írjam meg Neki, hol vagyok a Földkerülés során. Szponrolálni akar majd engem, de lehet, hogy csak sok vodkát ittunk :)

Szept. 11

Reggel 6-kor keltünk és indultunk Dugi Otok felé. A szél változó erősségű és irányú. Reggel rádióztam 3.620MHz és 14.290MHz-en is tudtam kapcsolatot teremteni rádióamatőrökkel. 12 után mentünk át motorral és vitorlával Pasman szigetet és Ugljan sziget összekötő híd alatt. Délután erősödött a szél, de még élvezhető. Este érkeztünk meg Dugi Otokba (Telascica öböl, Kornati-val szemben). Sajna itt kérnek pénzt (50 kuna/fő) a bójára állásért, és alkudozni sem lehet... Romantikus vacsora a parton, éjszakai fürdés, szóval minden szép volt.

Szept. 12

Sajnos a szélgenerátor napok óta nem működik, és az aksik sem tökéletesek. Nem tudom 13V fölé tölteni, még beszerzek plusz 2 aksit. A szélgenerátort valószínűleg szét kell szednem, mert valami belül nem Ok. Reggel szokás szerint 6-kor indultunk, 9:30-kor lehorgonyoztunk egy kedves kis öbölben Dugi Otok déli részén. (A Guardian horgony nagyon jó választás volt, könnyű kb. 6 kg és nagyon jól fog.) Búvárkodtunk és horgásztunk, majd friss sült halat reggeliztünk. Ki akartam próbálni ismét a horgász tudományomat, van mit tanulnom még ebbe a témában is. Még délelőtt elindultunk délnek, a Kornati szigetek mellett. Kellemes 2-3 szélben a hajó 3 csomós átlagsebességgel haladt. Folyamatosan húzok egy damilt egy műhallal magam után, ma ráakadt egy kabát, (már megörültem friss halat remélve, de a kabát láttán kicsit lelombozódtam :-) Sajna ma nem tudtam beszélni rádióamatőrökkel, nem tudom mi volt a baj, reggel 2-3 óra hosszan próbáltam a 14.290 MHz-en keresni magyar amatőröket (főleg Gyurit), de nem sikerült. Este a Kornati szigetcsoport, Lavsa szigete mellett horgonyoztunk le. Mivel ez is a Kornati Nemzeti Park része, igy 80 kuna/fő lett volna az ára. De megalkudtunk 40 kunában összesen, ami egy 14 év alatti gyermek jegyár. Az öbölben egy másik hajóval (Pozsonyiak voltak) együtt horgonyozunk. Sajna nagyon gyakran változott a gyenge szél, és folyamatosan össze-vissza álltak a hajók. Valamiért éjszaka többször találkozott a két hajó... A legénységgel jól összebarátkoztunk a végére, úgy éjjel 1-2 körül már sört is adtak (Pilsner Urquell)... és beszélgettünk a tervemről is. Mivel kint aludtam a fedélzeten és a puffereket is kiraktam, így igazából nem volt komoly gond.

Szept.13

Reggel 6-kor indultunk tovább délnek. Reggel gyenge keleti szél volt, ami délre megerősödött kicsit. Sajna ma sem tudtam a 14.290MHz-án beszélgetni magyar amatőrökkel, pedig 7 és 10 között folyamatosan figyeltem a csatornát, és általános hívásokat kezdeményeztem. Emiatt az aksi feszültsége 11V lett, nem is értem mi lehet a baj. Már esténként gyertyával vagy petróleum lámpával világítunk, a laptopomkat a saját aksijáról járatom. Szóval spórolok. Délután Zlarinban kikötünk, 60 kuna az ára. Felmászunk a a hegyre sétálunk a faluban. A helyi halászoktól kaptunk ajándékba pár halat, így már a vacsi kérdése is meg van oldva! Bogi nagyszerűen el is készítette.

Szept. 14

Szokás szerint 6-kor indultunk a kikötőből. Kellemes hátszéllel Murter mellett elvitorláztunk. Vrgada szigetnél lehorgonyoztunk ebédelni, majd délután elindultunk Pasman felé. Sajnos nagyon alacsony az aksi feszülsége, ezért nem tudtam ma sem rádiózni. A szél felerősödött (Bf.5, hátszél), emiatt csak egy fockkal vitorláztunk. Így is 4.9 csomós sebességgel haladtunk. Pasman szigetnél egy német vitorlás hajónak (22 lábas) eltört az árboca, oda vitorlázunk, de nem kellett segítség, mivel a motorja jól működött. Pasman szigeten, Pasman városban kikötöttünk este 5-6 körül. Városnézés közben már a fügékkel jól laktunk... Este szokás szerint finom horvát bort ittunk a bio-vacsora után. Köszönöm Biopont! (A szélgenerátor működik!)

Szept. 15

Ha rossz az idő, akkor a VHF rádió adásának minősége is nagyon rossz, érthetetlen a 68. csat időjárás előrejelzése ma reggel. Reggelizés, kávézás és fügézés után lassan 12 után elindultunk Sukosan fele 6-7es szélben. Csak a viharfokot tettem fel (1m2), de igy is 3.5 átlag sebességet értünk el. A szélgenerátor feltöltötte az aksit 12V-ra! (Ez a mai nap jó híre.) Délutánra már meg is érkeztünk Sukosanba, a kikötői díj, 40 euro volt! (10 méter alatti hajókra egységesen...) A kikötőben találkoztunk Ryszarddal (a lengyel ismerőssel), Szabolccsal (régebben vitorláztam vele is) és Apuval is. Egy egész kis csapat jött végül megnézni a hajómat. Apuval és Bogival holnap megyünk vissza Koperba. Este még Bogival elmentünk búcsú vacsorára a városba (pizza).

Szept. 16

Bárhol kikötök mindenhol megcsodálják a hajómat, egyedi és nagyon kicsi. Délelőtt elindultunk Koper felé. A szél iránya tökéletes déli. Induláskor 5-6os volt, ami később felerősödött 7-esre. Folyamatos esőben és nagy szélben csak egy húztunk fel. Este felé a hullámok elérték a 6 métert, aminek a látványa igen ijesztő volt. Este a szél felerősödött 8-ig, ekkor a hajó 6 csomós sebességgel vágtatott a tenyérnyi viharfockkal. Este 11-kor teljesen leállt a szél, körösköról villámlott és dörgött az ég. Kb. 2 óra múlva kezdett el fújni a egy stabil 6-os szél hajnalig. 24 óra alatt 90 mérföldet vitorláztunk le, ami új rekord a hajóval.

Szept. 17

Körülöttünk esőfelhők, és sötét az ég. Egész nap kicsi max. 3-as a szél, de a felhők nagyon ijesztőek. Ezért is néhány vitorlacserét megejtek. Este Pula környékén felerősödik a szél 4-esre. A nagyvitorlát leveszem, és csak a normál fockkal megyünk 3/4-ed szélben, kb. 4,5csomóval. Sajnos a szél legyengült hajnalban. Egész nap nem történt semmi különös. Az aksi nagyon gyenge, nem is használjuk. Érdekes életérzés hárman egy ilyen kicsi hajóban. Kicsit össze vagyunk zárva, de mindenki jól viseli, mondhatni élvezi a vitorlázást.

Szept.18

Reggel kicsit motoroztunk, de aztán megjön a szél is, ami 3-as északi. Reggelire egy rántottát dobtam össze a legénységnek, kicsit híg lett, de azért finom volt. Kicsit el vagyunk csúszva, mert 12-kor volt a reggeli. Umag mellett délután zátonyra futottunk, mert túl közel mentünk a parthoz. Gyorsan reagáltunk, én rögtön meg is néztem a víz alatt a hajótestet. A tőkesúly eleje sérült egy kicsit. Emiatt nem fogom kidaruzni a hajót és megerősítetni, csak izgulni... Vacsorára bablevest főztem a legénységnek, ez is mindenkinek nagyon ízlett. (Igaz a recept Aputól volt.) Este nagyon leállt a szél csak az eső esett, emiatt bekapcsoltuk a motort... Éjfélkor kikötöttünk Koperben. A tesztvitorlázásnak vége. Több, mint 600tmf-et vitorláztam le Carinával. Most kezdődik az 5 napos felkészülés a hosszú útra.

Szept. 19

A hajó teljes átvizsgálása során a következő problémák merültek fel: 1. A hajó beázik (az első ablaknál, az oldalmerevítőnél, az orrban egy csavar mellett) (Az orrban kb. 1 liter víz volt!) 2. Az aksik rosszak (13V fölé nem lehet tölteni), ezért újakat kell venni 3. A konyha szétesett (a rögzítése és a világítása) 4. Az orrvitorla behúzó kötelének a megvezető csigáját is nagyobbra cserélem. (10 helyett 12 lesz) Sok-sok a tennivaló ismét. Talán az egyik legfontosabb, hogy az Ozival vagy a MaxSea-vel csináljak egy nagyon jó részletes útvonaltervet a következő hónapokra, ami utána át fogok tölteni a GPS-be (Waypoints, Route). Persze a papírtérképeket is elő fogom venni, és azokba fogom rajzolni, hogy hol is vagyok.

Szept. 20

Reggel rádióztam, 3.6MHz-át kiválóan hallottam! Apu ezalatt a fock vitorlába behúzott egy trim-zsinórt, hogy nagyobb szélben is tudjam használni. Vettem 21 liter benzint, 1 liter olajat és 3 gyertyát. Több mint 2 hét alatt 15 órát motoroztunk, ezalatt ennyi fogyott. Megtöltöttem a hajót vízzel, összesen 300 liter víz került bele. Egyenletesen elosztottam, hogy optimális legyen a hajó dőlése. Ha a hajó nehéz, akkor lassabb, de viszont stabilabb is! Délután elmentünk bevásárolni, ez volt az utolsó nagy bevásárlás. Utána el akartunk menni aksikat is venni. A bolt előtt megismerkedtünk egy kedves emberrel, aki nem csak megmutatta merre van az általunk keresett üzlet , de el is vitt kocsival minket, majd visszavitt a kikötőbe. Egyúttal megnézte Carinát és persze nagyon tetszett Neki! Este részletes útvonaltervet csináltam a Kanári szigetekig (kb. 2500tmf).

Szept. 21

Ma is mint, kedd óta az összes nap pakolással telt. Sokat kell még fejlődnöm a rendcsinálás tudományában. Már csak 3 nap az indulásig. Kicsit félek is, de inkább már nagyon várom!! Korán reggel tudtam rádiózni 3,618 MHz-án, Lajossal (Tompa) tudtam beszélni, de sajna nagyon rosszul hallott engem (7,093 MHz-án elveszítettük egymást). Az első ablakot teljesen kiszedtük és újra szigeteltük. Remélem most már nem fog beázni. A probléma az lehetet, hogy az árbocot alátámasztó rúd felső talpa kicsit kitolta az ablakot rögzitő csavarok egyikét (ezt utána került a helyére). Az egyik oldalmerevítőnél és az achterstagnál is beáztam, ezeket műgyantával szigeteltem. Elmentünk egy horgászboltba, ahol vettem horgokat, damilt és műcsalikat. Sajna amit Magyarországon vettem, az rozsdásodik itt a tengeri vízben. Édesapám készített egy bilincsből, két toroidból gumiból egy összeállítást, ami a szélgenerátorak a hullámzás okozta körbeforgását lenne hivatott megakadályozni. Délután hívtak egy TV-től, hogy szívesen készítenének velem egy riportot. Szombaton Ők is lejönnek. Szombaton 16 rokonom jön le elbúcsúzni tőlem. Plusz egy vagy két TV, ezt még pontosan nem tudom. A hajó lassan már indulásra kész... Testvérem és a sógorom megérkezett Angliából. Estefelé közös sörözés a parton. Hoztak nekem egy Garmin foretrex 201 tipusú GPS-et, ez lesz a tartalék GPS-em.

Szept. 22 (péntek)

Az egyik kellemetlenség a hajón, hogy mindig keményen ülök, ezért már nagyon fáj az a részem, amin ülök :-) Már csak 2 nap! Karesz által küldött wheather fax frekvenciákat nézegettem reggel. 8,040 MHz-en tudtam fogni faxot Angliából. Ma reggel a 3,768 MHz és a 14,290 MHz figyeltem, de kapcsolat nem jött össze. Mostanában élvezem az életet csokit eszek és gyümölcsöt egész nap, este 1-2 hideg sör is lescúszik (néha cigi is). Ki kell élvezni még egy kicsit az életet :)) Ma reggel Édesapám a konyha világítását javította meg. Délután átmentem a tesommal és a sógorommal Izolába, mivel akartam venni 2 új csigát az orrvitorlához. Csiga nem volt, de a boat show-ot megnéztem. Azt gondoltam, hogy Gál Józsiva is találkozok, de sajna nem sikrült (ott tartja a hajóit). Édesanyám, húgom és Andor megérkezett délután, így ma ismét sörözni kellett a marinában levő Skipper's vendéglőben :)

Szept. 23.

Reggel az új GPS-be is áttöltöttem a tervezett útvonalamat. Nagyon jó kis GPS! Egyszerű és könnyen lehet kezelni. Egész nap pakoltam szokás szerint, egy kishajónál ez a legfontosabb művelet, az a cél, hogy minden elférjen. Ákosék elhozták a maradék ételkészlet, ami körülbelül 150kg volt. Minden a helyén van, már csak el kell indulni. A TV-nek adtam egy rövid 1 órás interjút és holnap még készítenek néhány felvételt. Ezt sajnos valószínűleg majd nem láthatom. Este nagyon finom volt a búcsú vacsora és főleg a hideg sör!

Zárom soraimat, remélem nemsokára tudom folytatni a történetem. Megpróbálok a történetek leírására nagyobb hangsúlyt fektetni, tehát hosszabb és sokkal részletesebbek beszámolok fognak következni.

Mindenkinek jó szelet!

-----------------------------------------------------------------------------------------

2006 szeptembet 24-én, reggel nyolc órakor Áron elvitorlázott...


Indulás Koperből (06/09/24): video (36,8MB)