A hajósok hajósa messzi horizontról álmodik. (Centkieviez)
Yachtnaplóm 2007.02.19-23
"In the beginning they could not understand my insistence on getting away from the compass, that
god of the West. But in exchange, they began to hear the why and sea talking with the boat.
And when blue-tinted land appeared on the horizon, looking as it did to the mariners of old,
all nimbed with mystery, a few of them felt that our rigorous techniques should leave a door
open to those gods which the modern world tries so hard to exclude." -Bernard Moitessier,
'The Long Way' CLOSE WINDOW
--------------------------------------------------------------
2007.02.19. (149.nap)
Ma egész nap esett az eső, így a hajót nem tudtam javítgatni.
Csabánál filmet néztem, majd együtt ebédeltünk. Jó szakács :)
Délután az Interneten intéztem az ügyemet, minimum 2 órát kéne naponta
interneteznem, hogy mindenkinek válaszolni tudjak...
Este iszogatás Csabával, majd bementünk az itteni buli helyre, ahol karneváli hangulat volt.
Kevesen voltak, főleg nőnek öltözött feketék...
Ha még sokáig itt maradok, akkor alkoholista leszek, és leépülök :)
Ez a mindennapi rum már kicsit durva :) Későn feküdtem le...
2007.02.20. (150.nap)
Reggel korán keltem. Csabával reggeliztünk, majd elkezdtem készülni az útra.
Vitorlavarrás és pakolás (15 üveg francia bor!)
A marinában 39 eurot fizettem 5 éjszakáért, majd kiléptettem a hajót
Martiniqueből, ez csak egy formanyomtatvány ez irodában (5 perc), máshol 3-4 nyomtatvány és 1-2 óra minimum.
Csabától elköszöntem, de még elvittem a benzinkútig :)
Remélem majd még találkozok vele is...
10:00-kor elhagytam a bójasort és felhúztam minden vitorlát.
4-5 csomós sebességgel vágtatok St. Luciára.
Cél: 24,1 tmf 195 irányra St. Lucia, Rodney Bay Marina.
E-mail váltások után úgy tűnik, hogy itt talán a rozsdásodó kormányt meg tudom javítatni.
Esetleg új saválló rudat tudok itt csináltatni.
Kint a nyílt vízen láttam Dominica szigetét. Sajnos ezt a szigetet nem látogatom meg,
pedig most ott él egy ismerősöm, akivel még néhány éve vitorláztam Görögországban! Kicsi a világ!
Az út nyugis volt. Repülőhalak mindenhol, de más halat nem láttam.
Az itt szokásos eső erősödő széllel elkapott engem is, ez itt mindennapos.
Ez itt a nehézség, felmérni mekkora lesz az erősödő szél: 20 csomó alatti (Bf.5) vagy felmegy Bf.6-ra vagy Bf.7-re?
Használtam az autopilotot is, így tudtam normálisan ebédelni is, micsoda luxus!!
Este 5 előtt érkeztem (pos. 14-04,6N; 060-56,8W).
A vám, egészségügyi ell., immigration hivatalok már zárva voltak, ami nem nagy baj :)
Szerencsémre a közelben lévő hajójavító üzem nyitva volt, és meg tudtam beszélni a főnökkel,
hogy holnap elkezdjük a javításokat.
Marina: http://www.rodneybaymarina.com/
A városban kb. 3 euroért karibi csirkét ettem egy helyi étteremben (nagyon currys volt). Kis ünnep volt :)
Mikor visszamentem, szokás szerint mesedélutánt tartottam a hely halászoknak, (a C11-en parkolok, a halászok mellett).
Sokan érdeklődtek, hogy mi a módszerem :)
Egyre többen vannak, akik azért szeretik az utamat, mert ez az igazi vitorlázás.
Olyan értelemben, hogy nem a technikáról szól és az elektromos kütyűkről,
hanem magáról a 2 vitorláról és az egyszerű megoldásokról.
Kellemes meglepetés volt Jean-Pierrerel és a feleségével találkozni, szemben állnak velem
(a hajó: Sine Die). Nagyon örül a kedves hölgy :) Velük még a Zöldfoki-szigeteken találkoztam,
a marinában mellettem álltak. Pierre lökte el a hajómat még jan. 1-én!
Nagyon örültünk egymásnak, elmeséltem Nekik a Spica esetét, akinek eltört az árboca...
Spicával ők is jóban voltak még a Zöldfoki-szigeteken.
Talán valamelyik nap megiszunk valamit együtt, de ma egy spanyol hajóba voltam hivatalos egy vacsorára.
Vittem egy üveg Ginger bort (még a magyaroktól kaptam Martiniquen :-) A fiatal testvérpár tésztát főzött.
Ott volt a búvárbázisnak egy alkalmazottja is. A bátyus itt skipper, az öcsike meglátogatta...
Ketten laknak most egy First negyvenvalahányason. Jól telt az este, jó volt olyanokkal beszélgetni, akik hasonlóan gondolkoznak... Szegény búvár próbált telefonon randit kérni egy csajtól, mi meg röhögtettük :)))
2007.02.21. (151.nap)
(Nem tudtam roamingozni, tehát itt csak internetes kapcsolat lesz...)
Reggel 6:45-kor keltem. Nagy nap lesz a mai: Hajójavítás!
Vásároltam kenyeret a boltban, a Marina Irodában kifizettem a napi díjat (1 nap, 8 USA dollár), majd jól bereggelizem.
9:00-kor hív a Boat Yardos főnök, kb. 10-kor lesz a kidaruzás.
30 perces az itteni belépési és kilépési procedúra, a költésege 30 karib dollár,
ami 10 euronak felel meg. Itt sem kellett vízumot vennem.
10 kor kidaruzták a hajót, én bementem a vízbe, hogy tökéletesen álljanak azok a kiemelő kötelek.
Amikor már kint volt a hajó, akkor kicsit tudtam beszélgetni egy magyar vitorlás csapattal.
Sajnos ma már mentek tovább (északra, Martinique-re).
Délután 1-2 órát nezetem (1 óra 5 euro!). Majd lemostam és lecsiszoltam a hajót (kézzel).
Vettem algagátlót 6 francia borért Elvistől, nem volt egy jó üzlet,
de a legolcsóbb a boltban 65 amerikai dollár lett volna (1liter).
Én is jól jártam, még mindig maradt vagy 10 liter francia bor.
Kennethel-el, a telepvezetővel és sok-sok melóssal dumáltam. Mindenféléről, persze szóba került az utam is.
rbmboatyard@candw.lc
Este elmentem egy kocsmába netezni (ingyenes WLAN), és naplót írni. A szokásos Carib lagert iszom...
Késő este találkoztam a spanyol ismerősökkel (Andy, Daniell), akikkel elmentem egy barbaqu partira.
Három angol fickó készítette, azt hittem nagy parti lesz, de csak hatan voltunk.
Hajnalig iszogattunk, ott is aludtam. (Az apartmanukban 13 hálószoba van.)
2007.02.22. (152.nap)
Ma van itt a Függetlenség napja, ezen a napon lett független St. Lucia. Nemzeti ünnep és nincs munka, minden zárva!
Korán keltem, 7-kor. Daniellnek ma van búvárvizsgája, ezért ő is korán kelt.
Reggel lefestettem a hajó alját algagátlóval, sajna nem volt elég hígító.
Még a kezemet sem tudtam lemosni a festés után...
Majd műanyagoztam:
1. A kormánynál
A kormányrúdból levágták a rozsdásodó részt és egy saválló veretet hegesztettek rá.
Ezt kellett ismét leburkolnom műgyantás üvegszállal.
2. A tőkesúly aljánál volt még egy korábbi sérülés. (Még a horvátországi tesztelésnél sérült.)
Késő délután bementem a fővárosba (Castries) kicsit szétnézni.
Az itteni buszjegy ára 2,25 karib dollár (0,9 USA dollár).
A főváros igen kicsi, és csak én voltam fehér...
Este 2 francia vitorlással söröztem (Piton) a Boat Yard kocsmájában.
Sajna nem sok információjuk volt Venezueláról és Kolumbiáról.
Majd később szokás szerint neteztem.
Rodney Bay Marina Limited
P.O. Box 1538, Castries,
St. Lucia, West Indies (Caribbean)
Location: Latitude 14°04'N, Longitude 60o 57'W
Phone: 1-758-452-0324
Fax: 1-758-452-0185
2007.02.23. (153.nap)
Többen megírták a tolómérő és a saválló angol megfelelőjét, köszönöm :)
Ma is korán keltem és egész nap dolgoztam. Segített egy francia vitorlás is,
aki egy 40 éves farmer 7 hónapig borsót termel, majd 5 hónapot vitorlázik a feleségével és 3 gyerekével.
Egy 30 éves vashajója van, amit állandóan havit...
A műanyagozást kicsit lecsiszoltam és visszaraktam a kormányt, majd azt is lealgagátlóztam.
Most remélhetőleg jó lesz, majd folyamatosan ellenőrzöm az utam során. (Nem volt egyszerű!)
A Rodney Bay Marina Boatyard nem kért pénzt a be- és kidaruzásért, és a hajóparkolásért...
nem kértek pénzt semmiért. Sőt a főnök miattam bejön dolgozni szombaton, csak hogy el tudjunk búcsúzni.
Délután ismét vízrekerült a hajó.
Estefelé neteztem természetesen, a gép már egyre lassabban kapcsolódik be.
Beszélgettem végre a barátnőmmel, Bogival!! Nagyon jó volt!!!
Természetesen a családdal és néhány ismerőssel is.
Este átmentem a spanyol haverokhoz, akikkel később bementem bulizni.
Hajnali 2-ig az utcabálon voltunk, ami itt minden pénteken van.
Majd 3-ig karaoki, majd utána egy disco hajnali 5-ig.
A közlekedést úgy oldottuk meg, hogy lestoppoltunk egy dzsipet,
aminek a hátuljára szálltunk fel, a nyílt platóra. Visszafele egy rendőr dzsip hozott.
Itt a nők, úgy táncolnak, mint nálunk a night clubban. Túlságosan is erotikusan :)
Más itt a vérmérséklet. Daniel hajnalban kell, mert megy haza...
Érdekes link:
http://www.ualberta.ca/~amitchel/stvg.html