A hajósok hajósa messzi horizontról álmodik. (Centkieviez)

Yachtnaplóm 2007.03.21-25

"In the beginning they could not understand my insistence on getting away from the compass, that god of the West. But in exchange, they began to hear the why and sea talking with the boat. And when blue-tinted land appeared on the horizon, looking as it did to the mariners of old, all nimbed with mystery, a few of them felt that our rigorous techniques should leave a door open to those gods which the modern world tries so hard to exclude." -Bernard Moitessier, 'The Long Way' CLOSE WINDOW

--------------------------------------------------------------
Ismet egy internet cafebol irok, ahol nincs ekezet.

2007.03.21. (179.nap)

Mark Evangélium, a hitről:
"Higgyetek Istenben! Bizony mondom nektek: ha valaki azt mondja ennek a hegynek:
"Emelkedj fel és vesd magad a tengerbe!" és nem kételkedik szívében, hanem hiszi, hogy megtörténik, amit mond, akkor az meg is fog történni."
Reggel 2 ingyen kávé után, amit a kikötő étteremében lehet reggel 10-ig fogyasztani.
Elmentem egy közeli internetező helyre, ahol 40 cent egy óra és ott írtam meg a naplómat és töltöttem fel a képeket. Mostantól így kell megoldanom...
A lényeg ismét térkép nélkül kell navigálnom, Apu adott néhány pozíciót (WP), amik segítségével ha nincs gond, akkor nem lehet gond :-)
Persze ha baj van és mégsem Colonban kötök ki, akkor térkép nélkül kell megoldani... (Még átnézeti sincs erről a körzetről)
Majd elmentem egy hely kifőzdébe, ahol 2,5 USA dollárért levest, halat plusz üdítőt kaptam. (Nem is értették, hogy mit keres ott egy turista.)

Kolumbia:
Nincs posta, innen nem tudok küldeni képeslapot.
A képeslapot meg lehet venni, de pl. DHL-lel lehet elküldeni...
Amikor Alex-szel buliztunk azon az éjszakán kétszer motoztak meg a rendőrök. Kokaint kerestek, mivel általában mindenkinél van és akkor megzsarolnak és pénzt kérnek. Itt halálbüntetés jár a kokain tartásért is!!

9 USA dollár volt egy éjszaka a kikötőben, én 2 éjszakát voltam.
Majd az ügynök kitalálta, hogy 60 USA dollárt adjak a vámpapírokért!
Mondtam, hogy nem. Itt a hatóságokkal egy ügynök tartja a kapcsolatot, akinek ez az itt elfogadott ára. Én voltam szerintem az első, aki lealkudta 50 USA dollárra. Persze pesos-ban kellett fizetnem.

16:30 Indulás.
17:30 Motor ki, fok fel.

Barométer: 1012
Hőmérséklet: 29fok
Tenger állapot: 4-5
Láthatóság: 3
Szél: EK Bf. 5-6

24:00 Fok le, vihar fok fel.

Éjszaka vitorlázás:
Sok nagyhajó a közelben, ismét a 6. érzékkkel és a 15 perces alvásokkal próbálom kezelni a helyzetet.
Kétszer volt kritikus helyzet, nagyon közel jöttek és sokkal gyorsabbak voltak, mint én.
Szerencsére még időben elfordultak, ilyenkor hajnalban fásultan és álmosan lassan reagálok.

2007.03.22. (180.nap)
5:45-kor rádiózok.
Lacit (HA8RD) hallottam nagyon jól.
Sajnos a többieket nem nagyon.
6:00 (10-16N,76-33W)
Reggeli: gyümölcsök.
Reggel fok varrás, majd 9-kor újra kiteszem.

Napközben pihenek és relaxálok, éjjel inkább figyelek.
11:00 Nagyvitorla fel.
13:00 (UTC18) 14,287-en próbálom Lacival AA7UY-nal felvenni a kapcsolatot.

Vacsora: párizsis kenyér és banán.

Barométer: 1012
Hőmérséklet: 31 fok
Tenger állapot: 4
Láthatóság: 3
Szél: EK Bf. 5
Folyamatosan egy 0,9 csomós szembe áramlás ellen kell vitorláznom, ezért ez egy kicsit lassú menet.

Éjszaka nagy hajóforgalom, néha 3-4 hajót is láttam egyszerre!
Kritikus helyzet nem volt.

2007.03.23. (181.nap)

6:00 (10-20N, 77-45W)
08:00 Nagyvitorla fel.
Reggeli: gyümölcs
Rádióztam, de nem hallottam senkit Európából.

Elkezdem szedni a Lariant (malária ellen), Venezuela, Kolumbia és Közép-Amerika fertőzött térség!

Kullancsot tálaltam a lábamban, és gyorsan kiszedtem. Még Kolumbiában szedhettem össze, talán egy parkban, és már elég mélyen bennem volt. Kivágtam jobban körülötte a lábamból :) így remélem nem lesz gond. (később Panamában Nei-jel konzultáltam és megnyugtatott, hogy nem lesz gond.)

Ebéd-vacsora: rántotta
Éjszaka nagy hajóforgalom! 3. éjszaka figyelem a hajókat és 15 p alszok, fárasztó. 1-2 nap oké, de több...

2007.03.24. (182.nap)

Fél éve indultam el. Ma talán az utolsó napom az Atlanti-óceánon.
Ünnepi a pillanat, de én inkább fáradt vagyok :)
Reggel 6-kor nem rádióztam, mert elaludtam.
8-kor keltem és egy cappuccino a reggelim.
10-kor látom Panamát mar.
13:00-kor a Nevadai Lacival próbálkoztam, de nem hallottam őket sajnos.
13:00 (9-45,79-26w)
Egész nap fajt a hasam.
A jobboldali első szálingot tartó merevítő drótkötél elszakadt. (Ez még eredeti volt, és ez lehetet az oka.) Egy toldóval javítom és kötelekkel.

16:00: 30 tmf Colon. Lassítom a hajót, mert nem akarok éjjel kikötni. Csak egy fokkal megyek. Délután delfineket láttam a távolban. Az idő csodás!!

Hajnalban néha erősödik a szél, 1-2 percig esik is...
A hajóforgalom durva, 4-5 hajó mindig van a közelemben.
A bejárattól jobbra 25 horgonyzó és várakozó hajót látok.
Még sötétben 5:50-kor kezdek bemenni a hajók között.
Egy nagy hajó után és egy nagy hajó előtt. Nagy a forgalom!!

2007.03.25. (183.nap)

6:00 világosodik.
6:30 feljött a nap. Kikötök a marinába.
Mivel vasárnap van, nem lehet intézni semmit. Majd holnap.
A kikötő 20 USA dollár lenne, egyelőre nem használom.
Az állókötélzet javítására találtam már egy embert, remélem olcsó lesz.

Délelőtt:
Rendcsinálás.
Leltár:
jobboldali koporsóágy alatti rekesz: 29 liter palackos víz (aranytartalék) fölötte meg 9 liter!
baloldali koporsoagy alatti rekesz: 31 liter palackos víz (aranytartalék)
Sajnos találtam csótányt is, kitettem riasztót, hátha ki tudom pusztítani őket.
(Jobboldali koporsóágy végében vannak!)
Majd ismerkedtem a várossal. Szép és lepattant. Többen mondták, hogy itt gyakori a rablás...

Panama:
1881-ben kezdte el Ferdinand Lesseps a csatorna munkálatokat.

V.Hugo: "Nagy tettekkel leped meg a világot, amelyekhez nem kötődik majd háború"

Goethe: "Ez a következő nemzedék számára készülő alkotás, megérne még kétszáz évet élni, hogy tanúja legyek e nagyszerű mű befejezésének."

Szuez csatorna "győztese" 40 000 munkást toborzott össze, ebből 30 000 néger és bennszülött volt.
A munkálatok nehezebbnek bizonyultak és sokkal tovább tartottak...
A malária és a sárgaláz miatt naponta 400 munkás halt meg!

Végül a munkálatokat pénzhiány miatt leállítottak. Lesseps-et bíróság elé állították és 5 évre elítélték.

Ekkor jelentek meg az amerikaiak, megvették a csatorna övezetében a földet és sokkal nagyobb ütemben, és jobb technikával és persze több pénzzel láttak neki a munkának. 1914-ben, éppen azon a napon, amikor Európában kitört az első világháború, a csatornát ünnepélyesen megnyitották...