Az élet Fijin

Az ötödik hét

2007.12.18 (451 nap)

Néha magamba beszélek, ami szerintem normális, de nem mindenki szerint. Kicsit gyakorolom a magyart és káromkodni magyarul jobb :)

Reggel korán keltem és nem csináltam semmit. Nincs net, minden vizes a tegnapi esőtől és sok a szúnyog. Így a hajóban pakolásztam.

Ebéd: rizses halkonzerv

Egész nap a hajósokkal, a helyiekkel lógtam és beszélgettem.

Du. Söröztünk.

7-től a bárban a hajósokkal beszélgettem, szerveznek egy közös karácsonyt egy hegyi kis faluban, ahol én már jártam. Az ára is drága lenne, így én ezt kihagyom.

Este DVD-ket néztem.

2007.12.19 (452 nap)

Reggel 7:30-kor bebuszoztam (buszjegy 1 FD) a városba a net miatt. A mozi mellett 1 FD 1 óra, igaz nem túl gyors, de e-mail-ekre jó. (1 modemet használ 20 gép.)

8:30-12:30 netezés

Napló és képek feltöltése az oldalra. Majd próbáltam a levelekre is válaszolni.

Ebéd:

1 churry roti 0,8 FD

Fish&Chips (ebben az étteremben sokkal nagyobb a hal) 2 FD

Sétáltam a városba, majd egy ismerőssel találkoztam (Bem), aki behozott a Vuda Pointba ingyen, ahonnan stoppoltam a marinába.

Du. esett az eső, így sokat nem tudtam dolgozni Carina körül, de lenne mit. Bobby hajóján segítettem az elektromos rendszert variálni, beszereltünk egy 220V-110V átalakítót és néhány kábel csatlakozót is át kellett szerelni USA szabványról NZ szabványra. Majd boroztunk.

Este ismét nekiálltam a könyv szerkesztésének.

2007.12.20 (453 nap)

10-kor keltem, majd elkezdtem dolgozni egy gyors kávé után. Vitorlák mosása, szárítása és pakolása. Elkezdtem e régi génoát foltozni. A napelem állványát lecsiszoltam, majd lefestettem, mivel leesett róla a festék egy része. A cockpitban a jobb ülésem a festék néhány helyen leesett, ennek újra festése.

Kora délután elmentem Mellivel beszélni, hogy mikor lesz jó a WLAN net, de sajnos semmi bíztatót nem mondott.

Alu rudat keresek már hetek óta a száling javításhoz (21 mm belső átmérővel), de eddig nem találtam. Ma ebben a témában beszéltem Briannel és Morouával is.

Majd vásároltam a boltban:

12 tojás       3,95 FD

tonhal konzerv 0,79 FD

1 l üdítő      1,2 FD

Jégkrém        0,35 FD

Ebéd: rántotta kétszersülttel

Bobby segített 1-2 hivatalos angol levél átfogalmazásában. Majd együtt vacsiztunk és söröztünk a hajóján curry-s csirkét.

Este írok és szerkesztek egy 1-2 fejezetet a könyvemhez.

2007.12.21 (454 nap)

Délelőtt:

Génoa ragasztás

Napelem állvány festése

Cocpit és az oldalléc festése

Ebéd: rántotta, kétszersült

Délután:

Motor szétszedése a főtengely tört szét. Gerryvel beszélgettem sokat, hogy tudok egy használtat beszerezni.

vacsora: marha, kétszersült

Este iszogattam Joval (Monki kapitánya, egy 28 t charter vashajó) a hajómnál, majd később Bobbyval és egy másik Joval a parton. Majd a barmen-nel (Phil) és a pincérnővel (Marianna) majd éjszaka Bobbyval bementünk bulizni Lautokába. Szokás szerint fehér emberrel és turistával nem találkoztunk. Először a cavebe majd a Zoo-ba. Tánc és buli!! A Cave veszélyesebb hely, többször jöttek a rendőrök, volt néhány komolyabb verekedés és 1-2 helyen elég sok vér is volt a földön.

Persze 1-kor bezárt minden night club és egy rövid utcai party után visszabuszoztunk a marinába (mikrobusszal a marina: 4-5 FD).

2007.12.22 (455 nap)

Reggel 8 előtt keltem.

Befejeztem a génoa ragasztását és elpakoltam. Vitorla projeckt befejezve.

Az oldalléc lefestését és a cockpit lefestését is befejeztem.

Több emberrel beszéltem és telefonon is egy motorszervizzel, akinek sok használt alkatrésze van, és azt mondta, hogy van ilyen is. Jövő héten kimegyek hozzá a telepre.

Kora délután a bárban beszélgettem Phil, Ana és Mike-kal, meghívtam őket egy sörre. Mike 30 évet Angliában majd 5évet Új-Zélandon a Navy-nál dolgozott, mint commander. Mostanában gyűjtöm a jó történeteket, ezért volt mit jegyzetelnem

Stella Rosa (65 láb): egy hatvanas szóló ausztrál vitorlázó, akinek van egy hangos agresszív kutyája. Ma hagyta el a kikötőt egy másik cement hajóval együtt. A karácsonyt egy kisebb szigeten töltik majd.

Majd délután Max-szel beszélgettem, majd elmentünk az unokatestvéréhez is, akivel söröztünk. Kaptam tőle egy medált is. Az unokatestvére nagyon érdekes ember és meghívott magához máskor is. A téma Bob Marly volt :)))

Sajnos nem maradhattam sokat, mert Zakihoz kellett mennem a legkisebb fia 1. éves születésnapi bulijába. Én voltam a party fotós, aki kicsit elkésett :(

Itt az 1. és a 21. születésnapi party a legnagyobb. Ilyenkor az egész család és a szomszédok is átjönnek. Egész este kávázás, zene és beszélgetés. A kává igen erős volt, így mindenki igen gyorsan betompult.

Itt nem keresztapa van, hanem névadó apa, akinek a faladata hasonló a keresztapához. Ő is itt volt és igen ünnepi emelkedett volt a hangulat. Éjfélkor vacsora, majd sörrel "lemostuk a kávát"

2007.12.23 (456 nap)

Reggel 7-kor keltem, Zaki egyik fia aludt mellettem, de teljesen kitúrt. Egész nap esett az eső, így a reggel lassan telt. Teljes nyugi, a semmit-tevés tetőfoka.

Reggeli kávé és keksz, majd ebédet főztünk.

Dalo hámozás, majd egész de. a gyerekekkel játszottunk.

Az ünnepi vasárnapi ebéd:

csirke leves, csirke, ananászos csirke, krumplis csirke és dalo.

Majd DVD-t néztünk: Batman. Rövid szieszta, majd Zaki adott egy esernyőt kölcsön és így visszasétáltam a városba, majd busszal a Vuda Pointhoz és innen stoppal a marinába.

Kitettem egy hirdetést a marina falára, hogy mennék Új-Zélandra, hátha találok egy vitorlást. Igaz december közepétől igen nehéz hajót találni. Rewi Kemp, akivel mentem volna NZ-ra, mégse vitorlázik NZ-ra, esetleg januárban...