A hajósok hajósa messzi horizontról álmodik. (Centkieviez)

Jachtnaplóm 2006.10.05-10

"In the beginning they could not understand my insistence on getting away from the compass, that god of the West. But in exchange, they began to hear the why and sea talking with the boat. And when blue-tinted land appeared on the horizon, looking as it did to the mariners of old, all nimbed with mystery, a few of them felt that our rigorous techniques should leave a door open to those gods which the modern world tries so hard to exclude." -Bernard Moitessier, 'The Long Way' CLOSE WINDOW

--------------------------------------------------------------
2006.10.10. 17:30-kor Áron kikötött Siracusa-ban

Hangos beszámoló: 2006.10.08

Képek Siracusa-ból

Rövid videók Siracusa-ból
1. video
2. video
3. video
4. video
5. video

-------------------------------------------------------------

10.05 (12. nap)

Reggel rádióztam a 14.290MHz-en Gyurival és Kálmánnal.

Majd a reggeli eső után elkezdtem a javításokat. A radarreflektort megragasztottam. (Van aki azt tanácsolta, hogy vegyek újat, de már annyit foglalkoztam vele...) Plusz szigetelést tettem az oldalsó ablakra, és az orr-rekeszhez is. Még tegnap éjszaka megműanyagoztam a kormányrögzítő veretet, hogy többet ne essen ki.

Üzemanyagot vettem, igaz nem volt könnyű, mert itt 12-16 között szieszta van... Dél körül beszéltem telefonon Bogival is... A főproblémám a bum veretének az elgörbülése és 2 csavar kiesése volt. A csavart nem lehet visszatenni, csak ha szétszedném az árbocot. A műhelyben tettek rá helyette popszegecset, és a görbülést is kiforgatta belőle Frankó. Az indulás nem volt egyszerű, Katarinra kellett várnom legalább 1,5 órát, hogy a hajólevelemet adja vissza.

17:30-kor elindultam, éppen egy nagy esőzésben, de kit izgat: fő hogy végre északi szél van! Hajnali 2-kor már annyira nagy volt a szél, hogy 6 csomóval pillangóztam Ortanto felé. 2:30-kor már annyira instabil a menet, hogy inkább leszedtem a nagyvitorlát (még így 4 csomó fölött van a sebességem). Hajnali 5 fele szokás szerint elbóbiskoltam. (Reggelig 50tmf-et tettünk meg.)

10.06 (13. nap) 9:00 (41-11.4N; 016-43.6E)

Kellemes a reggel 2-3Bf északival megyek 131-re. Reggel fényképezek és videózok, már kialakultak napi rutinok a hajón. Egész nap a hajót irányítom. ÚJ Carina rekordok:

Max. sebesség: 7.6 kn

24óra alatt megtett táv.:115 tmf (Jó irányba 92 tmf.)

Emiatt ma nem is főzök, mosok, takarítok... Este levettem a nagyvitorlát, hogy kényelmesebben teljen az éjszaka, de így is átlagban 5.5 csomóval mentünk.

10.07 (14. nap) 7:00 Pos. (40-18.5N;018-28.1E)

Hajnalban bóbiskoltam, ezért most jól vagyok. Előttünk a Jón-tenger!! Egész nap vágtattunk, ma is nagyon jól ment a Carina. (Igaz folyamatosan a kormánynál voltam.) Sajna néha esett az eső is, és emiatt minden vizes lett ismét. Pillangóztunk majd délután hátszeleztünk. Estefelé kicsit gyengült a szél. Édesapám SMS-en küldött időjárás előrejelzése teljesen beigazolódott. (Északi Bf.4-5) A hajóforgalom nem volt nagy, így jót tudtam aludni. Este főztem egy finom tésztát (hallal és hagymával), a főzési ideje 4 perc volt a tésztának.

Megjegyzés: A vízhatlanom kezd penészedni. A mentőmellény kezd szétesni, a következő kikötőben meg kell varrnom.

10.08 (15. nap)

Ma reggel is hátszeleztünk. Igaz levettem a nagyvitorlát és csak orrvitorlával. Bf.5-nél hátszél esetén, inkább nem akarom terhelni a hajót, így is 4.2csomóval repesztettünk.

Délelőtt főztem kuszkuszt egy kis hagymával és hússal dobtam fel, nagyon jó lett. (A kuszkusz 5 perc alatt lett kész!) Délkörül már nem tudtam folyamatosan stabilan hátszélben tartani a hajót, de aztán gyengült a szél. Egyszer sajnos be is csapott egy hullám a kabinba, de semmi olyan nem lett vizes, aminek ártott volna... Délután 1 órát motoroztunk, hogy az akkumulátorokat töltsem.

Este 6 körül jött egy helyi vihar, nagyon félelmetesen nézet ki. Gyorsan le is vettem az összes vitorlámat és csak egy vihar fockkal vitorláztunk. Utána még egész éjjel villámlott az ég és esett az eső körülöttem, de minket már nem kapott el több helyi vihar. (A szél északi volt, és mi nyugatra menekültünk a vihar elöl.) Éjszaka már hideg volt, minden ruhámat felvettem szinte, és így is fáztam kicsit.(A szél is hideg volt.)

10.09 (16. nap) 8:00 (38-24.6N;016-34.8E)

Kellemes reggel. A kabinom tele van szúnyogokkal. El kezdtem takarítani, de túl nagy feladat. Tegnap éjjel a vízhatlanom elszakadt, majd meg kell varom. A log nem működik tegnap éjjel óta, nem is baj, mert úgyis a GPS alapján navigálok. Szerintem csak elemet kell cserélnem, majd valamikor fogok. Reggel 8 után időjárási faxokat szedtem le, majd a 68. csatornát hallgattam. Nem lesz túl jó idő (7Bf.-et mondanak)

9 után rádióztam Gyurival és Tónival (HA0LG) Svájcból hallottam még valakit, de nagyon gyengén. 14,290MHz-ról átmentünk 7,088MHZ-re majd 7,155MHz-re majd végül a 7160MHz-re. Ahol jól tudtunk beszélgetni (Riport: 5,9).

Délelőtt megvarrtam a vízhatlanomat és a mentőmellényt is, majd utána fürödtem egyet. A log érzékelőjével volt valami, mert fürdés közben kézzel megpörgettem, utána ismét működött. Egész nap lógott az eső, de csak estefelé esett egy kicsit. Hajnalban a kormányrúd egyik csavarja lelazult és leesett, mire észrevettem, már nem találtam. Szerencsére volt egy tartalékom, de az nem saválló csavar (17es). A következő kikötőben be kell majd egy ilyet szereznem. Nem értem mindig lelazul az a csavar, valamit ki kell majd találnom, hogy fixen ott maradjon.

Víz: Még mindig a koperi vizet iszom és teljesen megfelelő. Igaz az egyik 15literes flakont ki kellett ürítenem, mert ihatatlan volt. Szerintem csak a flakont kellett volna jobban kimosnom.

Veteményes: Inkább bent fogom tartani a kabinban. Most mindig megtelik vízzel, és utána mindent összesároz.

10.10 (17. nap)

Egészen kicsinek és törékenynek érzem magam itt a tenger közepén. De a hajót nem, és ez a lényeg!

Úgy döntöttem kikötök Szicíliában, mivel még soha nem voltam erre. Siracusa számomra a legszimpatikusabb város errefelé. Ma reggel beütöttem a könyököm a kormányba, és olyan ügyetlenül, hogy azóta is fáj. (Nem repedt el.)

Délelőtt takarítottam és rendet csináltam, miközben az Etnában gyönyörködtem. Ebédre tönkölybúzát főztem és sütöttem mellé fasírtot (porból természetesen). Nagyon finom lett, ez lett eddigi legjobb ebédem!

A szokásos szieszta után fürödtem egyet. Ezt most egy kicsit bonyolultan tettem, mert nem akartam lelassítani a hajót. A hajó mögé engedtem egy biztonsági kötelet (10m), és én az orrban másztam be a vízbe egy kötéllel. Így a 3-4 csomós sebességet nem rontottam le nagyon.

Este 17:30-kor kikötöttem Siracusában. Nem ment könnyen, mert egy magán kikötőből először elküldtek. Végül egy srác megengedte, hogy beálljak a halászbárkák mellé. Mindez egy kicsi kikötőben 4-5Bf-es szélben nem ment könnyen... Ismét nem tudok zuhanyozni se akkut tölteni :(

A város csodaszép és jó itt lenni!

17 napja indultam el Koperből (Szlovénia) és eddig 970tmf-et tettem meg.

Ma esti és a holnapi feladataim:
1. A nagyvitorla megvarrás
2. Tömítés
3. Kormányrúdra csavart találni és fixen berögzíteni
4. Mindent leellenőrizni (főleg a tömítéseket)

Holnap terveim szerint megyek tovább!