A hajósok hajósa messzi horizontról álmodik. (Centkieviez)
Yachtnaplóm 2006.10.22-11.02.
"In the beginning they could not understand my insistence on getting away from the compass, that
god of the West. But in exchange, they began to hear the why and sea talking with the boat.
And when blue-tinted land appeared on the horizon, looking as it did to the mariners of old,
all nimbed with mystery, a few of them felt that our rigorous techniques should leave a door
open to those gods which the modern world tries so hard to exclude." -Bernard Moitessier,
'The Long Way' CLOSE WINDOW
--------------------------------------------------------------
10.22 (29.nap)
Láttam egy bálnát, kora reggel úszott el mellettünk!
(A fényképezőm akkuja persze lemerült.)
Ma reggel kicsit gyengült a szél, ezért 1-2 csomóval haladok kb. dél felé.
Reggel rádióztam Karesszel (HA5CAR) és Zsolttal (SM7JEM).
Elküldtem Karesznek a Jachtnaplót PSK üzemmódban.
Ő elküldte Édesapám útmutatását A MaxSea-vel kapcsolatban.
Sajna a 14,290MHz nagyon zajos volt, ezért nem tudtam ma rádiózni
a magyar amatőrökkel.
Egész nap nem volt szél, illetve volt csak nagyon kevés: 0-1Bf.
Délkörül a radarreflektor egyik sarka ismét szétesett. Leesett róla a kalapja.
És az éles fém szétvágta az orrvitorlámat.
3 órás munka következett, először a radarreflektor sarkát rögzítettem.
Majd vitorlát varrtam.
Ezután ittam egy gyümölcs-koktélt: körte+rum+titok
Még mindig van víz a hajóban. A néhány nappal ezelőtti hullámokból maradt.
Ezért még az egyik szerszámosládámat szárítgattam a napon.
Amikor tehettem fürödtem, mivel a víz kb. 23 fokos és a levegő 30 fokos, ezért
könnyen megjön az embernek a kedve a fürdéshez.
A vízben sok a medúza és láttam nagy halat is (lehet, hogy delfin volt).
Késő délután jön egy enyhe keleti szél.
A motor nem indult (tölteni akartam az aksikat), szerencsére csak az egyik
gyertyát kellett kicserélnem.
Nagyobb probléma, hogy a kormányrögzítő veret széttört, nehéz javítani.
(De azért valahogy egy rézdróttal rögzítettem.)
Vacsora: leves+májkrémes kenyér
Nyugodt éjszaka, csak nagy a hajóforgalom!
10.23 (30.nap)
Ma reggel is rádióztam.
G0EJG, Gyuri, Anglia, 5-9,
HA5CAR, Karesz, Bp., echo-linken
HA5APK, Tibi, Bp., 5-9,
OZ5CK, Karesz, Dánia, 5-7,
HA5AO, Pista, Bp. (19.ker), 5-9,
HA0NNA, Gyuri, Záhony, 5-9,
HA1IW, Tibi, Kőszeg, 5-9,
QM5NM, Miki, Érsekújvár, 5-8,
HA4GBJ, Tóni, 5-9,
HG5PTN, Jutka, Bp, 5-9,
HA8UT, Pista, Kiskunhalas, 5-9,
HA7VC, Laci, Vác, 5-9,
HA8MT, Fero, Fűzesgyarmat, 5-9,
Karesz időjárás előrejelzése alapján, kis és változékony szelek lesznek a
következő napokban (Max. 3Bf, ÉNY, DNY, É, Ék...)
Amikor rádiózás után akartam naplót írni a laptopba, sajnos
a csatlakozó leégett. Ilyen csatlakozót egyenlőre nem találtam, de keresek...
(Addig is ideiglenesen megoldottam.)
Ebéd: Tonhalas tészta
(Elkezdtem horgászni, hátha lesz egy friss hal valamikor ebédre:-)
12:00 (37-13N; 005-27E)
Délután erősödik a szél, de még kezelhető a hajó.
Fogtam egy 3-4kg-os halat, de mivel kicsinek találtam (illetve aranyszínű volt),
visszadobtam. Működik a halászfelszerelésem és az elv (Erről majd később).
Kívánni kívántam, de nem magamnak, inkább másnak :)
1-2 óra múlva ismét elállt a szél, illetve legyengült, így sajnos ismét 1 csomóval
haladok :(
Ilyenkor kávézgatok és Bibliát olvasok (Sámuelé 2. könyve, Dávid király).
Amikor be akartam indítani a motort, kiderült, hogy a ventillátor sajnos nem működik.
Lecsapja a főbiztosítékot. Elkezdtem méregetni, úgy gondolom, hogy magában a
ventillátorban van a probléma, ezt csak egy kikötőben akarom majd szétszedni.
(Mivel kétütemű benzines a motorom, előtte szokás kiszelőztetni a motor légterét.
Nem életbevágó, de fontos!)
Rendcsinálás közben az asztal széttört, így azt is megragasztottam.
Estefelé az elemlámpámat és a fényképezőgép askiját töltöttem a főaksiról.
Vacsora előtt elkezdek horgászni, de sajnos nincs kapás. Kicsit bánkódok
az elengedett hal miatt :(
Vacsora: tészta kevés tonhallal.
10.24 (31.nap)
Egy hónapja indultam el.
Rádióztam reggel.
G0EJG, Gyuri, Anglia, 5-9,
HA5APK, Tibi, Bp., 5-9,
HAOLG, Tóni, 5-9,
Sajnos az aksiaim lemerültek, ezért nem ment nagyon jól a rádiózás.
(Nem is rádióztam sokat, csak kb. félórát.)
Nem értem miért merültek le az aksijaim.
Autopilotot már 1-2 napja nem használtam és a világítással is spórolok.
(Éjszaka nem megy folyamatosan a poz. fény.)
Elszakadt a táskám, emiatt ismét varrok. Ennyit még életemben nem varrtam...
(Mostanában szinte minden nap!)
Fenékvizet ellenőriztem, még mindig nincs. - Jó hír!
Viszont sajnos tegnap a motor mellett találtam egy kevés tengervizet.
Oka, hogy a cockpit alja nem teljesen jól illeszkedik a cockpitra.
(Erre majd ki kell találnom valamit.)
Talán emiatt lett zárlatos a ventillátor is, innen kapott egy kis sósvizet.
12:00 (37-18E; 004-50E)
Délután a fényképezőgép és a video aksiját töltöm. Mivel a napelem és a szélgen.
is jól tölti a főaksimat.
Láttam egy vitorlást, Szicília óta ez az első amit a vízen látok.
Egész nap 4Bf. NY szél van, átlagosan 4m-es hullámokkal.
Szóval dől és ugrál a hajó és becsapnak a hullámok folyamatosan.
Sajnos délután egy hullám becsapott és elázott a hálózsákom, a konyha és
a szerszámos ládák ismét... Majd valamikor ismét kiszárítom ezeket.
Estefelé Bibliát ismét olvasok, majd chilis-rizseshúst készítek vacsorára.
Este az aksik töltése miatt motorozok 2 órát, lehet, hogy a gázkar bovdent
újra kell húznom.
Az éjszaka nyugodt volt, még a hajóforgalom sem volt túl nagy.
Kellemes keleti széllel hátszeleztem egész éjjel.
10.25 (32.nap)
Rádióztam reggel.
G0EJG, Gyuri, Anglia, 5-9,
HA5APK, Tibi, Bp., 5-9,
HA5CAR, Karesz, 5-9,
HA5MA, Laci, Bp. (11.ker), 5-9,
HA6OI, Zoli, Balassagyarmat, 5-9,
HA2RI, Laci, 5-9,
Reggelire a maradék rizseshúsból ettem.
Remélem ma tudok fogni halat:)
09:00 (37-09N; 003-48E)
Reggel a szél déliesedett, majd nyugatiasodott és gyengült is sajnos.
Talán az SMS kérdés megoldódik,
ha Üzenet Kp. 0021370048571, akkor talán működni fog, igaz most távol vagyok
a parttól, de majd talán este vagy holnap ki tudom majd próbálni.
Időjárás előrejelzést kaptam ismét Karesztől:
É, DK, NY, K, 1-3 szél a következő napokban, tehát nagyon-nagyon változékony
lesz, mint ahogy eddig is :)
Az igazság az, hogy kicsit elszámoltam magam induláskor, azt hittem ez egy
kb. 1 hetes út lesz. Ugye a szokásos East West keverés miatt...
Persze indulás után egyből korrigáltam a dolgot, és akkor már rájöttem, hogy
a távolság kétszerese, mint azt először gondoltam :)
Vízből van kb. 2,5 hétre elég és utána is van, csak az koperi víz.
Kaja is van bőven, csak a kenyér, zöldség, gyümölcs fogyott el 1 hét alatt.
Ha indítom a motort, akkor a szivató megráz. Emiatt a motor főbiztosítékát
lekapcsoltam. Elég gáz dolog lehet, ott lent a motornál.
Dél körül a Jachtnaplót fedőlapját ragasztottam meg, néhányszor már megázott,
ráfért a ragasztás.
Ebédre a tegnapi rizses tonhalat ettem, majd fogtam egy 1-2kg-os halat, ami
a 2. fogás volt! (Foghagymásan borssal készítettem az első adagot, a másodikat chilisen.)
Este megjött végre egy nem nyugati szél, DK 4-5Bf. Este 7-től hajnal 4-ig
ezzel repesztettem, átlagban 5,5csomós sebességgel.
Hajnali 4-kor elállt ez a szél és 5 körül újra előkerült a Nyugati 4Bf-es szél.
10.26 (33.nap)
Reggel rádióztam. Mivel az aksiaim nagyon lemerültek, így csak röviden kb. 20 percet.
G0EJG, Gyuri, Anglia, 5-9,
HA5APK, Tibi, Bp., 5-9,
HA5CAR, Karesz, 5-9,
OE4BAB, Alex, 5-9.
HA6ZB, Gyurka, 5-9
9:00 (36-59; 002-18E)
A nagy hullámok néha becsapnak, ezért sem akartam sokat rádiózni.
Reggel a hálózsákom sokadszorra ismét elázott...
(Sajnos ezek a hullámok nagyon lassítják a hajót.)
A cerúzaaksi töltöm nem működik, kimértem a kábelben van a hiba.
(Lehet, hogy csak sósvizet kapott, és jobb lesz, ha kimosom és megszárítom.)
Az egyik farrlámpám sajnos letört este, ezt majd csak a következő kikötőben javítom meg.
(Gondolom az nagyvitorla schottja akadt bele.)
Reggelire ginseng teát ittam.
Ismét sok a légy a hajón, de ezek már csípnek is...
Délkörül jött egy helikopter és kiakart menteni. Jeleztem, hogy minden ok.
(Majd VHF rádión is bejelentkeztünk.)
Ebédre még a tegnapi pompás sült halat ettem, utána egy kis müzlit nasiztam.
Ma is horgásztam, de nem jött össze ma semmi. Oka az, hogy a villantómra
1-2 medúza akadt rá, és ezeket nem is vettem észre csak este.
Ma este nem friss hal lesz a menű :(
10.27 (34.nap)
Ma reggel is szokás szerint rádióztam, de csak keveset az aksim miatt.
G0EJG, Gyuri, Anglia, 5-9,
HA5APK, Tibi, Bp., 5-9,
HA5CAR, Karesz, Bp., 5-9,
YZ7FF, Gyurka, Újvidék, 5-9,
HA6QE/M, Gazsi, Heves, 5-9,
HA7OI, Pista, 5-8,
HA6OD, György, 5-9,
OE4BAB, Alex, 5-9,
Néhány hete misét mondtak értem Budapesten egy templomba. Köszönöm!
Igaz, lehet, hogy nem értem kellene, mert van akiknek nagyobb szüksége lenne rá.
Reggel horgásztam, de egy hal letépte a műhalat és vagy 30m damilt.
A másik horgász felszerelésemen a damilt képtelen vagyok kibogozni...
Délután horgásztam, de sajna a hal leakadt miközben húztam ki.
(Éjszaka erősödött ezért nem horgásztam, igaz mellettem ugráltak ki a halak a vízből.)
Ezért az ebédem és a vacsorám rizses fasírt illetve halkonzerv volt:(
A baloldali száling nagyon lefele hajlik és a verete is eltört, egy plusz
kötéllel kikötöttem, de nem hiszem, hogy sokat segít. Ezt csak egy kikötőben
lehet javítani. Addig is jobban kell rá figyelnem és adott esetben
hamarabb reffelnem.
Délben a motort beindítottam, hogy kicsit töltsem az aksikat, de nagyon füstöl.
(Fehér füstöt nyom ki, lehet, hogy a hűtésével van gond - vízpumpa csere?)
Ezért egyből le is állítottam a motort.
A kabin méretei: 1,7m a legnagyobb szélessége és 3,5m a belső főrész.
Tehát nincs sok helyem:)
Ma nem fürödtem, mivel nagyon sok medúza volt a vízben, nem tudom mennyire
csípnek, inkább nem próbálom ki.
Nap közben gyenge keleti volt, ami estére megerősödött. Jól haladtam éjszaka.
Közel mentem a partokhoz, hogy tudjak SMS-t írni, mivel Tunézia óta nem tudtam
SMS-t írni. SMS-t tudtam írni (DJezzy a csoda hálózat itt :-) Sajna jöttek-mentek a halászhajók, de
legalább figyeltek rám.
Az alba alsó pontja elszakadt. Az alba hátszél esetében igen hasznos dolog lenne.
Holnap javítom, ha lesz időm és lehetőségem.
10.28 (35.nap)
Ma reggel is szokás szerint rádióztam, de csak keveset az aksim miatt.
G0EJG, Gyuri, Anglia, 5-9,
HA5APK, Tibi, Bp., 5-8,
OE4BAB, Alex, 5-9,
Valami rádióamatőr verseny is volt, ezért sajnos más magyar amatőröket nem hallottam,
csak a versenyzőket...
9:00 (36-23N; 000-30E)
Rádiózás után vettem észre, hogy az antennám alsó végét a tengerben húzom.
(A szigetelés ezek szerint jó!)
Az antenna alsó pontjának rögzítése elszakadt reggel, vagy talán éjszaka?
Gyorsan kivettem az antenna alsó felét a vízből, és újra kötöttem az alsó
pontját.
A kabintető sínjéből kiesett 2 csavar, az okát nem tudom.
(Nem nagyon nyitogatom a kabintetőt.)
A csavarokat visszacsavartam, és természetesen faragasztóval megerősítettem.
A végleges javítás a következő kikötőben lesz majd egy kis műgyantával.
Végignéztem a hajót, és sajnos több csavar is kicsavarodott, amiket igaz
meghúztam, de azért még megerősítem műgyantával a következő kikötőben.
Sok hal ugrált mellettem. Én is fogtam egyet, de sajnos leszakadt a szerelésemmel együtt.
Már a második szerelésem szállt el, igaz damil és műhal van bőven :)
Az egyik horog elrozsdásodott, azért szakadt le a hal, furcsa mert Koperben vettem.
Az eladó azt mondta, hogy tengerálló...
Délután erősödött a keleti szél (6Bf.), a nagyvitorlát le is vettem.
Így is 4-5 csomóval hasítottam a habokat!
Mivel a szálingomat már alig tartja valami, így nem akarom a hajót
terhelni. A következő alkalmas helyen felmászok az árbocra és megpróbálom
megjavítani.
A 0 hosszúságot (E-W) este 6 körül léptem át, stílszerűen egy kis rummal ünnepeltem meg :)
Este nőttek a hullámok és a láthatóság nagyon lecsökkent (1-2tmf-re), nagyon nehéz
így a jó irányt tartani. Az iránytűm világítása inkább zavaró, mint jó.
A GPS az irányt mindig néhány másodperccel késleltetve mutatja. Ezért a nagy ködben és a nagy hullámokkal
nagyon nehéz az iránytartás. Nincs mihez viszonyítanom az irányt.
Éjszaka kevés a hajóforgalom (nem látom őket), pedig Oran mellett hajózok el.
Hajnal: Fáradt vagyok, minden vizes és nem látni semmit a ködben.
Főzök egy jó levest és kicsit jobb lesz a közérzetem!
10.29 (36.nap)
Reggel nem rádiózok, nagyon alacsony az aksik feszültsége.
Még mindig nagyon rossz a láthatóság (egész nap).
Ebéd: mustáros tészta
Mivel felhős az ég, így a napelem sem tölt igazából.
A szélgenerátort végre jól tudtam rögzíteni, és most legalább az tölt!
Az orrvitorlán 2-3 lovacska leszakadt, majd meg kell varrnom.
(Inkább holnap csinálom meg.) Ideiglenesen kis kötelekkel megoldom a problémát.
12:00 (36-02N; 000-55E)
Sajna a telefonom nem bírta a sóspárát és nem működik.
TEHÁT: NEM TUDOK SMS-t IRNI SE FOGADNI!
(Tervem volt minden sms-re válaszolni...)
A baloldali szálingot ideiglenesen az egyik pótfelhúzóval felfele feszítem, hogy
legalább ne görbüljön tovább.
Délután: gyenge keletivel átlagosan 2 csomóval haladok, de legalább jó irányba:)
(1-2 órára felszakadozott a felhő.)
Éjszaka: Tovább gyengült a keleti szél, alig haladtam valamit az éjszaka.
10.30 (37.nap)
Ma nem rádióztam, mert az aksi nagyon lemerült.
Egész nap nagy a köd, nem látni semmit.
Reggeli: tea+mét+rum
Képtelen vagyok hátszélben a hajót magára hagyni, így kézzel viszem egész délelőtt.
Nagy a páratartalom is, ezért minden vizes és ragad.
Ma reggel is beszedtem egy EnegyPak-ot (niacin, guarana, ginseng, virilin500, carbo plus).
Szerintem jó!
Délben 1-2 óra szélcsend után megjött a nyugati szél. Így most ismét cirkálok
a cél felé.
12:00 (36-53N; 001-34W)
Mivel van szél és az én sebességem is hozzáadódik (negyedben megyek),
a szélgenerátor tölt, igaz nem sokat. Eddig probléma volt, hogy a hullámok miatt
forgott körbe-körbe, de most jól ki tudtam kötni ez a probléma megoldódott.
A sebességem 3 csomó, igaz 180-ra megyek, 250 helyett... de legalább haladok!
Ebéd: Lencse (fokhagymás borsos) pástétommal.
Délután kötélmunkákat végzek, majd a szokásos rendcsinálás :)
Sajnos egyre több helyen ázok be, mostanában a polcoknál.
Igaz, csak enyhén szivárog a víz, tehát minden csak enyhén nedves.
(Csomagjaim jelentős része vízhatlanul van csomagolva.)
Sajnos a szigetelést csak kikötőben tudom javítani, mivel itt minden nedves mindig.
Néhány dolog már rozsdásodik. Pl. távcső, fogó, csavarhúzó...
Amit lehet zsírozok, de nem igazán hosszú távú megoldás az:)
Késő délután megjelent egy nagy csapat delfin, és együtt úsztak velünk legalább 1 órát.
Nagyon élvezték, folyamatosan ugráltak és alattunk úsztak.
Nem nagyon értem, mert még nyivákoltak is, lehet, hogy Carinának udvaroltak? :-)
Az éjszaka nyugodtan telt, 1-2 hajót láttam csak. Sajnos a szél is lecsendesült.
Így egész éjjel kb. 1 csomóval haladtunk.
10.31 (38.nap)
-----------------------
BOLDOG SZÜLINAPOT BOGI!
-----------------------
Ma nem rádióztam, mert az aksi nagyon lemerült (még mindig jóval 12V alatt van a feszültségem).
Reggeli után fürödtem, mivel nagyon szép napos reggel volt.
Fürdés közben láttam, hogy a hajó egész alját belepték a növények, ez az elmúlt 1-2 hétben történhetett,
mivel az előtt nem láttam ezeket.
Nagy részét lekapartam, és le is videoztam.
Elkezdtem horgászni is hátha szerencsém lesz...
Délelőtt minden nedves cuccom kint száradt a cockpitban, mint általában
a hálózsákom is kint száradt persze.
Egy madárka meglátogatott és nem is akart elmenni, nagyon megtetszett neki Carina.
Sajnos észrevettem, hogy a VHF rádióm antennája elszállt, még néhány napja megvolt, de most nincs :(
Majd be kell szereznem egy antennát (csak a fémrúd szállt el.)
12:00 (36-23N; 002-00E)
Délutáni program:
Műanyag dobozok ragasztása (néhány sajnos eltört)
Hátsó rekesz ellenőrzése
Biblia olvasás (Királyok könyve)
Enyhe szél esetén (1-2Bf.) Carinát betudom állítani jó iránytartásra.
Továbbá rájöttem, hogy kis szélben is lehet vitorlázni 1 csomós sebességgel,
de sajnos a végén kiderült, hogy ez az áramlás:)
Ebéd-vacsora: Köles lazaccal (de jó dolgom van:-)
Egész nap szélcsend vagy nagyon enyhe hátszél vagy szembeszél.
Éjszaka: Nyugodt volt. Nem volt nagy hajóforgalom. Sajnos szélcsend volt, és
egy áramlás vitt el északara (óránként 1 tmf-et).
11.01 (39.nap)
Sajnos nagyon lemerültek az akkumulátoraim, ezért igaz megpróbáltam rádiózni, de nem sikerült.
G0EJG (Gyuri, Anglia) hallottam, de sajnos Ő nem hallott engem.
Nem tudtam rendesen antennát hangolni, lehet, hogy az aksik miatt.
Továbbá kisebb teljesítménnyel adtam (50W 100w helyett).
Egész nap gyenge szembeszél van és az áramlás visz el északra.
Igaz kellemesen süt a Nap, de nincs kedvem fürödni.
12:00 (35-45E;002-24W)
Kora délután megint megpróbálok rádiózni (50W-al természetesen).
14,290MHz és 7058MHZ frekvenciákon próbálok adni, de sajnos senki nem hal engem.
Délután egy kb. 50-70 fős delfin család úszik el előttem.
Az itteni delfinek szerintem nagyobbak az adriai és az égei delfineknél.
Horgászok, most egy vékony kötéllel és egy műhal a módszer (a műhalban van ólom persze).
Nincs siker, csak egy tengeri gazt fogok...
Igaz, mindig akkor kezdek 3 csomó felett vitorlázni, amikor horgászok.
(Ez a módszer 3 csomós sebességig jó.)
Nyugis nap és én a Bibliát olvasom.
(Job könyve, Eszter könyve...)
Estefelé az üres üvegeket összegyűjtöm és a motor előtti rekeszbe teszem.
Mivel 16. napja vagyok úton Tunéziából (Bizerte), így van már sok üres üveg...
Vacsora: füstölt sprotni tönköly búzával (természetesen chilisen:-)
Ma este már Marokkói vizeken hajózok (igaz messze vagyok a parttól, ezért ez
nemzetközi víznek számit már:-).
Nem megyek Melillába, mivel akkor az áramlás ellen kéne hajóznom kis szélben
ez lehetetlen. Elindulok a spanyol partok felé 330 az új irányom.
Egész este és éjszaka kb. ez az irányom a sebességem 1-2 csomó közötti.
Éjszaka nagy a hajóforgalom! Hát igen, közel van már Gibraltár.
(Ezért gyakran felkelek ellenőrizni a helyzetet.)
11.02 (40.nap)
------------------------
Boldog szülinapot Csiga!
------------------------
Ma sem rádiózok, természetesen az aksik miatt:(
Így sajnos már 5. napja nem tudok hirt adni magamról, ami engem is nagyon zavar.
Reggeli: zöld tea (koreai) májkrémes kétszersült
Reggelre már feltűnnek a spanyol partok.
Egyre sűrűbb a hajóforgalom.
Egész délelőtt gyenge szél és felhős ég (még az eső is esett), az áramlás
nem változott, itt is 1 csomós északi jellegű.
Délelőtt Bibliát olvasok, majd a hajórendet szervezem át. Az a célom, hogy
még praktikusabban legyenek a felszerelések/cuccok elpakolva a hajóba.
12:00 (36-27N; 002-46W)
Ebéd-vacsora: Makrélafilé tönkölybúzával
Félek, hogy nem tudok Malagába érni időben. Találkozom az van Malagában nov. 6.-án.
A kamerám aksija is lemerült, nem akarom a főaksiról tölteni, mert az is elég gyenge most (12V alatt van jóval).
(Legalább nem kamerázok:-)
Több, mint egy hete nincs csoki, mivel nem készültem ilyen hosszú útra.
Ezért délután csináltam kakaóporból, cukorból és tejporból.
Délután egy pilot húzott egy kiszuperált hajót. Nem tudom miért, de nagyon közel jött.
Lehet, hogy kíváncsi volt Carinára.
Késő délután nagyon olajos volt a tenger. Először a tenger hullámai tűntek furcsának,
nagyon sima hullámok voltak. Lenéztem és olaj. -- SZENYEZÉS!!
Sajna délután elkezd esni az eső. Erősödik a szél is. Reffelek, mert félek, hogy
a görbe száling eltörik. (Ha az eltörik, akkor könnyen az árbóc is...)
Ezt megelőzve, egy felhúzó tartalék kötelet oldalra kifeszítek, segéd oldalmerevítőnek.
(Már egy plusz kötél van, ami a száling végét felfele húzza és egy kisebb ami
lefelé tartja.)
Most már nincs áramlás. 2 nap áramláshajózásban rájöttem, hogy a kormányrögzítést
hogyan is kell módosítanom, hogy kompenzáljam.
(Napok óta nem kell kormányoznom, Carinát jól be lehet irányba állítani!)
Mivel nincs szél és ha lenne az is szemből fújna:(, ezért úgy döntök, hogy kikötök
Almerimarban. (Ez van a legközelebb.)
17 nap vitorlázás után (több, mint 1000tmf) este 10-kor kikötöttem Almerimarban.
Egy spanyol kis üdülőváros.
(36-41.7N; 002-47.6W)
Eddig 2359.5tmf-et tettem meg Koper óta.
A kikötőben nagyon kedvesek az emberek. Már hallottak rólam, és örültek, hogy
megkerültem (5 napja nem tudtam hírt adni magamról).