A hajósok hajósa messzi horizontról álmodik. (Centkieviez)
Yachtnaplóm 2006.11.03-11.07.
"In the beginning they could not understand my insistence on getting away from the compass, that
god of the West. But in exchange, they began to hear the why and sea talking with the boat.
And when blue-tinted land appeared on the horizon, looking as it did to the mariners of old,
all nimbed with mystery, a few of them felt that our rigorous techniques should leave a door
open to those gods which the modern world tries so hard to exclude." -Bernard Moitessier,
'The Long Way' CLOSE WINDOW
--------------------------------------------------------------
11.03 (41.nap)
Tegnap bejártam Almerimart. Itt csak lakóparkok és üdülők vannak.
A központban vannak az éttermek és a diszkó is. Persze november elején
minden kihalt. Az árakat tekintve kicsit olcsóbb, mint Olaszország.
Reggel a motort nézetem meg. Kiderül, hogy nem a vízpumpa, hanem a
termosztát volt rossz. A mester kiszedi, a következő kikötőben megpróbálok egyet
beszerezni.
Majd elmegyek bevásárolni. A főhiánycikk a hagyma a hajón!
(Mivel 1liter rum elfogyott kb. 40 nap alatt így, vettem egy Brandy de Jerez 501 nevű spanyol piát,
Santa Maria van ráírva).
Kicsit bejárom a város másik felét is. A kikötő hatalmas és nagyon jól felszerelt.
Délután a szieszta idején műgyantázok néhány helyen a hajón.
Majd a rekeszeket ellenőrzöm, alapvetően minden vízmentes.
Délkörül majd késő délután is internetezek (beszélgetek az otthoniakkal).
Néhány hajóssal elbeszélgettek, egy cseh hajóval nagyon összehaverkodunk. Meg is hívnak
egy esti iszogatásra, de sajna inkább vitorlázok!
21:00-kor elindultam Malaga felé. A szél kedvező keleti, nagysága változó, a
partközelben Bf. 3-4, ami hajnalban Bf. 1-re csendesedik.
Annyi a tennivalóm, hogy enni már csak kint a tengeren van időm.
(Egész nap csak egy chips-et ettem, meg egy sört ittam.)
11.04 (42.nap)
Reggel delfinek ugrálnak körülöttem, furcsa, hogy a partközelbe is kimerészkednek.
Reggeli: Virsli, majd lágytojás
Egésznap kedvező keleti szél van, ami estére lecsendesedik. Napközben a csúcs kb.
Bf.5-6.
Kicsit megfáztam, ezért vitaminokat szedek, majd teát és leveset (tojásleves) iszok.
Délután kicsit alszok is, 2 algopirin kíséretében.
Talán a fáradtság és a nedves ruhák miatt fáztam meg, kint aludtam a
fedélzeten a nedves hálózsákban, ráadásul a szél is fújt rendesen.
Vacsora: lecsó tojással (ma tojás napot tartottam)
Ismét C-vitamin és algopirin, hogy jobban legyek.
Jól is vagyok már este 10-11 körül, amikor a szél erősödik.
Bf.4-5 szélben csak egy fockkal 5 csomós átlagsebességet érek el általában.
(Persze keleti szél van és a hullámok is nagyok 3-4m).
Emiatt az egész tojáslevesem a kabinban egyenletesen szétfolyt.
Ezután csináltam egy instant levest...
Sajnos megint becsapott egy hullám a kabinba!
11.05 (43.nap)
Hajnali 4-5 között motorszerelés, nem indul a motor.
Már induláskor is leállt magától, ezért ellenőriztem kikötés előtt.
3-4 méteres hullámok közben motorszerelés, hát van jobb dolog is az
életben...
2 hullám be is csapott és kicsit vizes lett a motor.
Ellenőriztem a gázkart, a benzinellátást.
Végül gyertyát kellett cserélnem.
Mondanom sem kell, hogy egész éjjel nem aludtam semmit.
Reggel, csendes szélben, kikötöttem Malagán (36-43N; 004-25E).
Kikötésem oka VHF rádió szakszervize (DSC mód nem működik).
A marina tele volt, a magán kikötőből elzavartak.
Egy rendőr végül is az El Trinidad mellé javasolta a parkolást.
Ez egy vendéglő és a legnagyobb régi klasszikus hajó a kikötőben.
Délelőtt a fockot (a hátsó élnél, a varrás mentén 30 cm szakadás)
és a nagyvitorlát (a latnizsák kicsit kiszakadt) varrom.
Ráadásul a GPS vezetéke is elszakadt, ezért azt is kellett javítani.
Ebéd: tojásos tőkehalmáj kuszkusszal (sok zöldséggel és chilivel)
Délután városnézés (Catedral, Alcazaba) és a Picasso Múzeum megtekintése.
Majd elintéztem néhány telefont és e-mailt is.
Kaptam egy csomagot otthonról Saul-nak volt leadva, köszönöm Kornél és Bogi!!!
Mivel ez a leglátogatottabb helye a kikötőnek (El Trinidad miatt),
ezért mindig van itt valaki, aki
bámészkodik (és néha kérdez). Nehéz így bármit csinálni, ha figyelnek.
Sokan csodálkoznak a tervemen, van aki gratulál van aki inkább lebeszélne...
Jönnek "hippik" is kérdezni és beszélgetni, persze nekem ők is szimpatikusak.
Voltak itt szlovén fiatalok is, velük hosszabban is elbeszélgettünk.
(Az egyikük Koper mellett lakik, volt közös téma :-)
Jó hír a telefont megjavítottam.
MOSTANTÓL TUDOK IRNI ES FOGADNI SMS-ET!
11.06 (44.nap)
Már régen rádióztam, de sajnos az aksikat itt nem tudom tölteni.
Sőt a vízkészletemet sem tudom kicserélni és pluszba vételezni.
De legalább egész éjjel hallgathatom a zenét.
Itt egész éjjel Paussini megy, ez volt az egyetlen könnyű zenei CD, amit
elhoztam (Véletlenül!!). Tehát kicsit unalmas hallgatni :)
Reggel nem a telefonom, hanem egy ütvefúró hangjára ébredtem:
mellettem építkeznek :(
Reggeli-ebéd: mustáros kuszkusz.
Reggel kicsit szereltem a motort. Az ékszíjat meghúztam, illetve a a szívató
elektronikáját javítottam meg. Mostanában csak kézzel tudtam szivatózni, ami
nem túl jó nagy szél, hullámok és vihar esetén.
Kiszereltem a ventillátort is, sajnos nagyon begyógyult 2 csavar, tehát nehéz
szétszedni, de nem adom fel...
Az egyik rekeszben a tusfürdő ismét kifolyt, azt takarítottam.
Áttettem egy biztonságosabb helyre, remélem ezzel nem lesz több gond.
Egy kicsit műanyagoztam is, néhány csavart azzal megerősítettem, illetve néhány
veretnél használtam szigetelési célból.
Dél körül elmentem Internetezni és telefonálni. Jó volt hallani a hangját :)
Délután tartottam egy nagy bevásárlást.
Vettem 200 m 0.45-ös, 19.1 kg-os damilt (Boomerang Master),
mivel úgy érzem, hogy ez fogyóeszköz a hajón.
(Inkább legyen több a hajón:-)
Természetesen élelmiszereket is vettem. Makkói hagymát sajnos nem lehet itt kapni
:( Viszont a spanyol borok finomak :)
Eroski itt a Tesco, tehát van már eroski csokim, szalámi, virslim...
Nagy nehezen megtaláltam az itteni hajós boltot és vettem magamnak egy vízhatlant.
XM Yachting (www.plastimo.com) Coastal, ami az ocean és az offshore-tól abban különbözik,
hogy csak 2 rétegű, (azok 3 rétegűek), és azoknak vannak biztonsági eszközei is.
Az eladó rámnézett és egyből mondta: Föld-kerülés ugye? :-)
Ma kevesebb bámészkodó volt, de azért volt kivel beszélgetni.
Elkezdtem a spanyol nyelvtudásomat fejleszteni, mivel itt kevesen beszélnek
angolul. Úgy érzem a tengereken és az óceánokon lesz időm...
Sajna Daniel, a Cobra szakember még nem jött (ma délutánra volt megbeszélve)
és olyan, mintha nem akarná megszerelni a rádiómat. Az új időpont holnap
reggel, remélem itt lesz.
Este összeismerkedtem a DORIA nevű (Sun Magic 44) hajó legénységével:
spanyolok, a Kanáriról Brazília felé tartanak majd.
Remélhetőleg majd HF rádión sikerül néha beszélgetünk.
11.07 (45.nap)
Reggel, egész délelőtt és egész délután esik az eső.
Így sajnos nem nagyon tudok a hajóval foglalkozni.
Elsétáltam a Marinába, hátha van ott szerviz, akik meg tudják oldani a görbülő száling
problémámat. Sajnos nincs, a következő kikötőben már persze lenne...
Reggel 9-kor megjelent a Cobra rádió szervizese, akivel beültem reggelizni
a közeli kávézóba. (A laptopját kellett tölteni, az aksim annyira gyenge, hogy
nem volt elég már a laptopjára, 4 A szeretett volna :-)
Ebben a kávézóban már ismernek, 3 napja ide járok kávézni reggel (és WC-re).
Sajnos a szoftvere nem működött ezért majd holnap reggel ismét jön :)
Nem tudom meddig fog ez tartani ebben a tempóban?
Mellékesen 160 eurot akarnak ezért Tőlem kapni, miközben ez még garanciális!
11 után összefutottam Kornéllal és küldtem haza csomagot!
Déltől net-eztem egészen 3-ig. Volt mit csinálnom.
Például egy érdekes srác, Nick Jaffe (http://www.bigoceans.com) írt a terveiről.
Érdemes megnézni az oldalát! Nem biztos, hogy találkozok vele, mert ő csak jövőre indul.
Kiss Áron írt egy levelet egy szponzorálási lehetőségről: www.photosails.com
Termeszesten időjárást is néztem: www.windfinder.com
Este még visszamegyek beszélni az otthoniakkal MSN-en.
(aron@meder.hu a nevem az MSN-ben)