Nem a cél a fontos, hanem az út maga. /Jack  Kerouac/
A tervezett útvonalam:

Több, mint 100 papír tengeri térképem van az egész útról, főleg BA térképek.
(Plusz az egész világot lefedő digitális térképek.)
Az útvonalam követi az uralkodó szelek irányát és a nagyobb áramlási rendszereket irányát.
Az indulás időpontját és a nagyobb szakaszok időzítését a passzát szélhez és a hurrikánmentes 
időszakokhoz állítottam.
1. Szakasz: Gibraltár-Antillák útvonal:
A Karib-tengerre való átkelésre az őszi időszak a legalkalmasabb. A vitorlások rendszerint a nyár végén 
indulnak el Észak-Európából és a Földközi-tengerről Gibraltár felé. A Gibraltári-szoroson való áthajózás 
meglehetős nehézséget okoz a vitorlásoknak jellemző keleti áramlások miatt, főleg erős nyugati szélben. 
Ezért célszerű kedvezőbb szelet kivárni és a part menti nyugati árapályt-áramlásokat kihasználva kijutni 
az Atlanti-óceánra. A Gibraltártól Las Palmasig (Kanári-szigetek) 700tmf távolságot a marokkói partok mentén 
a dél felé tartó Kanári-áramlás segítségével tehetjük meg. A hajók a Kanári-szigeteken gyülekeznek, 
friss készleteket vesznek fel, majd november közepe felé indulnak nyugati irányba. Az átkelést az 
Észak Egyenlítői-áramlás és a B° 4-5 szélerővel rendületlenül fújó NE-passzátszél segíti. A Las Palmas-Bridgetown 
(Barbados) közötti 2620tmf-es átkelés (ortodróm távolság) kb. 30 napot vesz igénybe, így a Karib-tengerre érkező 
hajóknak már a hurrikán-mentes évszakban nem kell trópusi vihartól félni.