Blog


Szept. 12-19. egyhetes adriai tanfolyam / gyakorló vitorlástúra
Útvonal: Milna, Brac szg. - Susac lakatlan sziget - Ubli, Lastovo szg. - Cesvinica szg., lakatlan sziget a Lastovo Nemzeti Parkban - Orlandusa, kis öböl Korcula szigetnél - Polace, Mljet szg. - Vis, Vis szg. - Hvar, Hvar szg. - Milna, Brac szg.
Időjárás: kellemes misztrál (ÉNy), majd gyengült a szél és megérkezett a jugó (max. 19 csomós volt nálunk és kis eső), majd ismét misztrál. :-) szóval tipikus adriai szeptemberi időjárás…
Ezen a gyakorló vitorlástúrán nem vizsgázott senki, és ezért nem észak felé indultunk el, mert nem kell Sibenikben kikötnünk hétfő este. Ezen a túrán dél felé vitorláztunk, mert a várható szelekre ez volt optimálisabb. Több spi gyakorlat és erősebb szelek voltak erre várhatóak…
A hétfői gyakorlatok: negyedszeles vitorlázás / félszeles vitorlázás / spi gyakorlat / horgonyzás / naplemente vitorlázás / éjszakai horgony gyakorlat.. Első nap 41 tmf-et tettünk meg 9 óra alatt, és 8 csomó volt a max. szélerősség… este 9 után horgonyzás. Kedden reggel kimentünk Susac lakatlan szigetre. Séta a parton, majd felmentünk a világítótoronyba, ahova beengedtek! A világítótoronyőr bemutatta a világítótoronyot és vettünk tőle skorpió halat… Susac sziget kelet oldalán a kék belső zárt öblöt megnéztük (anno 2014-ben ezt nem találtuk).A keddi gyakorlatok: motororos manőver gyakorlatok és kikötési gyakorlatok / gyenge szeles vitorlázás gyakorlat / horgonyzási gyakorlat / éjszakai kikötés marinába, ahol nincs hely (ilyen gyakorlatunk is van, mert ez egy jellemző helyzet az Adrián és kell látni a megoldásokat). A szerdai gyakorlatok: horgonyzási gyakorlatok / kikötési gyakorlatok / árbocra mászás / MOB gyakorlás (mindkét módszerrel).
Csütörtök napközben negyedszeles vitorlázás egész délelőtt, sőt egészen kora délutánig. A negyedszeles vitorlázás szerintem mindennek az alapja és ezt nagyon fontos jól megtanulni. A VMG maximalizálása természetes, és a szálak az orrvitorlán jól kell, hogy álljanak. Horgonyzás Mljet szigetnél, ahol a csapat elsétált a belső tóig. Csütörtökön 19:30 után kezdtük az éjszakai vitorlázási gyakorlat Mljet sziget (Polace) és Vis sziget (Vis) közötti szakaszon (80tmf / 15,5 óra), max szél 18-19 csomós volt (35-40 csomós DK jugó ‘warning’ volt, de nem jött be.), nagyon jól mentünk, max. SOG 8 csomó körült volt. Pénteken 11 után kötöttünk ki Kis szigeten a Vis városka marinájában. Péntek pihenés és városnézés, majd délután kikötői gyakorlatok a kikötőben (ezt nagyon kell tudni és sokat kell gyakorolni). Egy városi marinában a hajók között gyakorolni a legjobb helyszín, mert nagyon életszerű...
Ijazás - a kikötés során egy fontos része a hajó rögzítésének az ijazás. A két hátsó kötelünket annyira megfeszítjük amennyire csak lehet. Például amikor Vis városban kötöttünk ki az ijazás mellett az is nagyon fontos, hogy a parttól kb. 1 méteres távot tartsuk meg. Ennek az az oka, hogy a nagy hullámokat generál a komp amikor érkezik és indul a kikötőbe és legyen meg a biztonsági sáv… nagy szél és vihar esetén is fontos a parttól való távolság maximalizálása…
Szombaton gyenge szeles vitorlázás, horgonyzás napközben egy lakatlan szigeten, és késő délután kikötési gyakorlat Hvar városban, éjszakai kikötési gyakorlat Milnán... Izgi hét volt és ismét gyorsan eltelt...
Az Ocean Sailing SE weboldalán található az egyhetes adriai tanfolyam / gyakorló vitorlástúra tematikája.
További információ, jelentkezés: oceansailingse@gmail.com e-mail címen és a +36 20 273 84 23-as telefonszámon.
Jó szelet! Méder Áron

Szept. 5-12. egyhetes adriai tanfolyam / gyakorló vitorlástúra
Útvonal: Milna, Brac szg. - Sibenik - Skradin előtti tó - Sibenik - Murter előtti kis szigetek (Arta Veli szg.) - Sali, Dugi Otok - Telascica öböl, Dugi Otok - Kaprije, Kaprije szg. - Veli Drvenik szg. - Milna, Brac
Időjárás: DK szél majd ÉNy-i misztrál, majd lebics majd gyenge DK majd misztrál... majd ismét gyenge DK… Jellemzően gyenge szeles időjárásunk volt, de utolsó nap azért lett szél (18-19 csomós szél és spiztünk is benne természetesen).
Gyakorlatok: spi gyakorlat / fordulások / halzolások / MOB / vitorla beállítások / navigáció (Navionics applikáció segítségével) / kikötési gyakorlatok / horgony dobás / bójára állás és persze sok elmélet, mert készültünk a vizsgára...
Hétfőn reggel szokás szerint korán indultunk (8:30) és Sibenikben késő este érkeztünk meg (21:30). Ismét egy hosszú nappal kezdtük a tanfolyamot. :-) Bő szeles vitorlázás volt egész nap, a spi kezelés és a halzolás volt a fő témánk.
Kedden a csapat egy része levizsgázott (horvát B tengeri jogsi) és szokás szerint mindenkinek sikerült a vizsgája. Gratulálok az új szkippereknek! A csapat másik felével kimentünk vitorlázni és gyakorolni. Témák: fordulás / halzolás / vitorla beállítások… amúgy egy verseny mellett vitorláztunk és néztük, hogy a hajók hogyan veszik a bójákat.
Szerda: egész nap vitorlázás / kikötési gyakorlatok és éjszakai vitorlázás gyakorlat 23:00-ig (utána elállt a szél és inkább horgonyt dobtunk Murter sziget közelében lévő kis szigeteknél.
Csütörtök: reggel indulás Sali felé (Dugpi Otok), ahol dél körül kikötöttünk és tankoltunk / vásároltunk / majd kikötések gyakorlása a marinában. Délután megjött a jó szél és estig vitorlázás… Telasiscica öbölben bójára állás 22:00-kor.
Péntek: reggel megnézte a csapat a Telascica Nemzeti Parkot, majd egész nap vitorlázás át a Kornati Nemzeti Parkon. Negyedszeles vitorlázás (és persze drónos felvételeket csináltam) egész nap, a végén gyenge szeles… árbocra mászási gyakorlat persze. Este 21:30-kor kötöttünk ki Kaprije szigeténél a falunál. Mindenkinek nagyon tetszett ez a sziget, az én kedvencem is. Carinával is álltam itt meg 2006-ban a teszt vitorlázások során.
Szombaton reggel 6-kor indultunk, mert még 40tmf Milna... Napközben Drvenik sziget falusi kikötőjében gyakoroltunk kikötési manővereket. Délután bőszeles vitorlázás és spi gyakorlat Brac szigetig. Ismét gyorsan eltelt az egy hét.
Az Ocean Sailing SE weboldalán található az egyhetes adriai tanfolyam / gyakorló vitorlástúra tematikája.
További információ, jelentkezés: oceansailingse@gmail.com e-mail címen és a +36 20 273 84 23-as telefonszámon.
Jó szelet! Méder Áron

Szept. 1-4. Balatoni családi vitorlástúra
Egy barátom Bavaria 37-essel vitorláztunk Balatonfenyves - Badacsony - Révfülöp - Ábrahámhegy (Jégmadár kikötő) - Balatonfenyves útvonalon. Az időjárásunk szenzációs volt, igaz az első nap kicsit szeles volt (20-22 csomós ÉNy), de még fürödni is tudtunk a Balatonban csütörtökön és pénteken és szombaton. Örs már 4 hónapos, és most aludt először vitorláson és nagyon élvezte. Ella és Regő pedig már tapasztalt vitorlázóknak számítanak… :-) Jöttek velünk barátok is még három gyerkőccel és nagyon jó volt a hangulat. Minden évben túrázunk a családdal vitorlással a Balatonon körül, és mindenkinek nagyon ajánlom, igazi nagycsaládos program ez szerintem.

Egyhetes adriai nyaralós / gyakorlós vitorlástúra (aug. 22-29.)
Útvonal: Milna, Brac szg. - lakatlan öböl, Zlarin szg. - Sibenik - Vodice - Skradin - Sibenik - Privic szg. - Tijat lakatlan szg. - Rogoznica - V. Drvenik szg. - Trogir - Milna, Brac szg.
Időjárás: DK gyenge szél, majd jött a front hétfő este sok esővel és É-i széllel. Csütörtök hajnalban és péntek éjjel is vihar volt sok esővel. Furcsa időjárási viszonyok voltak a hét során: napsütés kellemes szelekkel (ÉNy misztrál és DK - DNy laebics) és sok esővel járó helyi viharok (néha jégesővel!)
Hétfőn 48tm-et tettünk meg és főleg spi-vel. Reggel 7:20-kor indultunk el és Solta - Brac átjáró után már tudtunk is spi-t húzni. Izgalmas vitorlázás volt egész nap és a Spi volt a tananyag (halzolás / fel- és lehúzás / beállítás). Nagyon jó a csapat ismét és gyorsan tanultak és ráéreztek a spi-re. Délután horgonyzás Zlarin sziget lakatlan déli öblében. (Horgonyzási gyakorlat.) Éjszakára vihart mondanak… Este bekötöttünk a Sibeniki városi kikötőbe.
Kedden piacozás (Sibeniki halpiac), vásárlás és vizsgára jelentkezés (a vizsga szerdán). Majd kivitorláztunk és egész nap a MOB-ot gyakoroltuk és a vitorlabeálltásokat.
Szerdán délelőtt negyedszeles vitorlázás gyakorlás, majd délután mindenki átment a horvát B tengeri vizsgán, minden új szkippernek gratulálok! Este felhajóztunk Skradinba, ahol koktélokkal ünnepeltük az új szkippereket. Találkoztam Dudával, aki a vitorlását Skradinban tartja. 30 éve sokat vitorláztunk, de legalább 20 éve nem találkoztunk, kicsi ez az Adria…
Csütörtök: kikötés gyakorlás / bójára állási gyakorlat / éjszakai vitorlázás - egész nap pörgés és sok-sok gyakorlás. Éjjel 1 körül Rogoznicába kötöttünk ki, mindenki nagyon ügyes volt. Az éjszakai vitorlázás minden tanfolyamunknak része, és mindenki általában nagyon szereti. Nagy holdunk volt, és kellemes 8-12 csomós szél és persze szemből, ami nem volt probléma.
Péntek: horgonyzási gyakorlat egy kellemes lakatlan öbölben (Borovica a neve és kedvenc a környéken), majd kikötési gyakorlás Veli Drvenik kikötőjében. Este beálltunk Trogirba a marinába. A csapat bement kicsit bulizni Trogirba…
Szombat: levezető nap… mivel gyenge szél van főleg kikötési gyakorlatok volt a téma kora délutánig. Később délután jött az erős szél (21-25 csomós) és este 7-ig egy jót vitorláztunk.
Az Ocean Sailing SE weboldalán található az egyhetes adriai tanfolyam / gyakorló vitorlástúra tematikája.
További információ, jelentkezés: oceansailingse@gmail.com e-mail címen és a +36 20 273 84 23-as telefonszámon.
Jó szelet! Méder Áron

Egyhetes adriai nyaralós / gyakorlós vitorlástúra (aug. 15-22.)
Útvonal: Milna, Brac szg. - Budikovac szg. - Vela Luka, Korcula szg. - Proizd szg. - Osjak szg. - Lastovo Nemzeti Park kis szigetei (Stomorina szg. és Cesvinica szg.) - Polace, Mljet szg. - Ston (Peljesac félsziget) - Scerdo szg. - Hvar, Hvar szg. - Milna, Brac szg.
Időjárás: Erős 14-21 csomós DNy szelek, majd utána egy nap Lebic szél, majd szerdától a front után a szokásos misztrál (ÉNy szél, ami tipikus nyári szél az Adrián)
Vasárnap késő délután megérkeztünk Milnára, és elfoglaltuk a hajót. Minden vitorlástúra a 3 perces ‘safety briefing’ kezdődik, majd hajó bemutató (és persze a pumpás WC használatáról szintén bemutató) és motor ellenőrzés... Mire mindenek a végére értünk késő lett, és így csak másnap futottunk ki. Hétfőn negyedszeles vitorlázás egész nap, napközben egy horgonyzás a Blue Lagoon-ban Budikovac szigetén. Kidingiztünk a partra, ahol elmentünk a bárba, majd bejártuk ezt a kicsi szigetet. Az egyik kedvenc szigetem a környéken, és nagyon gyakran járok ide. 1,5 óra fürdés utána indultunk tovább… irány Vele Luka :-)
Erős nap volt az első nap, mert reggel 7-kor futottunk ki és naplemente után kötöttünk ki 20:15-kor a város új marimájában, ahova mostanában gyakran járok. (Megtett táv: 52 tmf). Sajnos a vitorla sérült (régi vitorla, gyenge anyag és mostanában gyakran kell javítani). Vela Lukán 2-3 vitorlajavító van és a legjobb, akit ajánlottak sajnos nem vállalta el. Egy ember elvitte, de sajnos nem vitorla anyagot vart rá és nem szakszerűen… alapvetően inkább kárt okozott. :-( de jó szándék vezette persze, csak szerintem életében először varrt vitorlát.
Kedden egész nap a környéken voltunk, mert az orrvitorla a varrónál volt. (Nagyvitorlával tudtunk csak vitorlázni.) A környék kis szigeteit jártuk be, ahol pl. Proizd szigeten Srednji Bok strandnál horgonyoztunk, ami az egyik legszebb strand az Adrián és persze az Osjak szigeten is horgonyoztunk…
Szerdán sokat mentünk (43 tmf), mert reggel 8:30-kor futottunk ki és Mljet szigetre 20:00 körül kötöttünk ki egy étteremnél. Igaz volt egy 1,5 órás megállónk Stomorina szg. és Cesvinica szg. közötti öbölben a Lastovoi Nemzeti Parknál. Délután amúgy már 17-18 csomós misztrál fújt és repültünk Mljet Nemzeti Park felé…
Csütörtökön délelőtt bejártuk a Mljet Nemzeti Parkot, sőt most ki is hajóztuk a Sv. Marija kis szigetre, ami a belső tó közepén található és nagy kedvencem. 11 éve jártam itt utoljára… ezen a szigeten található egy 800 éves Bencés kolostor, ami nagyon jó állapotban megmaradt (de most éppen a renoválás miatt nem lehetett bemenni. (Múltkor 11 éve be tudtunk menni.) Ezt a helyet csak ajánlani lehet! Csütörtök kora délután indulás Ston felé, este 6 körül érkeztünk meg, a kellemes misztrál oda fújt minket (a megtett táv: 20 tmf). A Ston város felé vezető csatornán be tudtunk hajózni könnyen, a mélység itt 3,5-4,8 méter volt. Ston város nem egy turista hely, pedig van látnivaló bőven és nagyon szép és különleges szerintem. Itt van Európa leghosszabb kőfala, ami védte a várost a törökök és a kalózok ellen. Emellett itt van Európa legrégebbi akit sókitermelő telepe. A félszigeten van szerintem Horvátország legjobb vörös borai… mi kell még?
Péntek délelőtt bejártuk a várost, volt aki a falon is végig ment. Persze sót mindenki vett, de már a Múzeumra nem volt idő. Én szokás szerint drónoztam, a videókat ki fogom majd tenni az Ocean Sailing SE YouTube csatornájára. 12:30-kor indulás és már vissza fele kell tartani Milna felé. A déli szél miatt tudtunk pár órát spi-zni is, amit mindenki nagyon élvezett. 1915-ben épített Marietta szuper jachttal találkozás a vízen (Nathanael Greene Herreshoff tervezte, aki nagyon híres Amerika Kupa vitorlások tervezője volt 1893-1920 között), szuper vitorlás 100 méterre is megközelítettük... Napközben egy nagyon vadregényes öbölben horgonyoztunk le fürödni / úszni / kávézni és persze drónozni. A neve Uvala Sapalica (Peljesac félsziget)... majd vitorlázás egész délután és este kikötöttünk Korcula szigeten, Lumbarda marinában. Idén már a második alkalommal kötök itt ki, mert egy nagyon kedves kis város (közel van egy kis homokos strand) és a közelben jó borászatok… Este 10 körül kötöttünk ki, ezért már Korcula városban nem mentünk be, de amúgy innen busszal / taxival nem nagy távolság és nagyon ajánlott város.
Szombat reggel korán indultunk tovább. Megálltunk Scedro lakatlan szigeten és Hvar városban (Hvar szigeten), ahol 2 óra alatt bejártuk a várost és mindenkinek nagyon tetszett. Ma van teli Hold, ezért természetesen teli Hold vitorlázást tartottunk 22:30-ig. Ma a Yali klasszikus szuper jachttal találkoztunk a vízen (1925-ben építették Angliába). Ismét egy nagyon kerek napunk volt... 2022-ben is lesz adriai nyaralós / gyakorlós adriai vitorlástúránk. :-)

Aug. 8. és 11.
Balatoni vitorlázások családdal és barátokkal. Ez volt az év legizgalmasabb vitorlázása, mert a három hónapos Örs fiam (a legkisebb) először vitorlázott és persze MAFC-os vitorlással (Maxi 68) majd egy másik nap egy Albin Marine vitorlással, amit egy barát adott kölcsön. Köszönjük!
Késő délután András barátommal végre összejött a közös katamaránazás a szuper F18-osával. Mindent húztunk, és mindent kipróbáltuk és nagyon jól mentünk és ez még csak az első alkalom volt. (Reméljük lesz folytatás!)

Júl. 25. - aug. 1. pihenős adriai vitorlástúra
Időjárás: vasárnaptól erős DK szél (20-26 csomó) és ‘gall warning’ van természetesen, majd lebics és gyengülő szelek (misztrál főleg).
Az Adria számomra megunhatatlan, pedig az elmúlt években az időm 30-40%-át itt töltöm vitorlással. Talán az az oka, hogy minden nap más arcát mutatja és nagyon kiszámíthatatlan…
Útvonal: Milna, Barc szó. - Sv. Klement (2 órás horgonyzás egy lakatlan öbölben)- Vis, Vis sag. - Kék Laguna, Budikovac szg. - Zöld barlang - néhány csodálatos öböl - Komiza, Vis szg. - Bisevo szg. - Vele Luka, Korcula szg. - Stari Grad, Hvar - Milna, Brac szg.
Hétfőn erős szélben (20-24 csomós) reffelt vitorlákkal bőszeleztünk Vis felé, 4 óra alatt tettük meg a 25 tmf-et. Vis és Kut is tele volt. Mindkét marina és az össze bója foglalt, emellett a horgonyzóhelyek is tömve voltak, ilyet még én nem is láttam... A legutolsó horgonyzóhely szélén egy szűk helyen dobtunk horgonyt és kötöttük ki a hajó farkát. Viszont ez egy tényleg nagyon hangulatos hely! Egy nagyon kedves és segítőkész spliti szomszédunk is volt, aki segített a kikötésnél tanácsokkal, hogy itt az öbölben milyen szelek szoktak lenni. A parton megismerkedtem egy helyivel, aki amúgy önkéntes tűzoltó volt és mesélt a tüzekről (sajnos néhány éve volt itt egy komoly tűz is). A horvát tengerparton és a szigeteken komoly probléma a tűz. (Ezért is tilos a tűzgyújtás nyáron.)
Kedden gyengülő szélben 25 tmf-et vitorláztunk (és motoroztunk le) Komiza-ig több megállóval. Ezen a szakaszon néztük meg Vis sziget és a környék látnivalóit (szép öblök és strandok).
Szerdán Bisevo sziget volt a program, sajnos az erős hullámzás miatt a Kék barlangba nem lehetett bemenni.
Csütörtöktől gyengülő szél vagyis tipikus adriai nyári szelek (enyhe misztrál és szélcsend váltakoznak). Sok úszkálás és sznorkerezés volt a program, mert nagy a meleg... Szabadtüdővel korábban le tudtam úszni 13-16 méterre könnyen, de most már 40 felett gyakorolnom kell többet ehhez, nekem ez az állandó programom. Este Vele Lukában a marinába kötöttünk, koncert volt és tömve volt a város, ilyenek még soha nem láttam ezt a várost. Amióta itt felépült a marina érezhetően többen vannak itt, de most különösen sokan voltak.
Egész pénteken vitorláztunk, főleg negyedszeles menetek voltak, és nagyon élvezetes volt. Hosszú volt ez az etap, de gyakran megálltunk úszkálni és hűsölni, mert meleg van... A pénteki vitorlázás az öröm vitorlázás, mert szinte senki nincs a vízen ilyenkor. Mindenkinek vissza kell érnie péntek 18:00-ig a bázis kikötőbe a szombati váltó nap miatt. Ilyenkor más arcát mutatja az Adria, a kikötők és minden.
Minden nap drónozás, új hobbim van :-) Szombaton visszavitorláztunk Milnára gyenge misztrálban, gyorsan eltelt ez a hét is.

Gyakorlós és nyaralós vitorlástúra (júl. 18-25.)
Időjárás: kellemes misztrál, néha 18-21 csomóval is fúj (max. Bf. 6), néha volt félnapos lebics (DNy) is. Az ilyen misztrálos időben általában délelőtt gyenge a szél és délután van az erősödés…
Útvonal: Milna, Brac - SV. Klement (horgonyzás egy lakatlan öbölben, U. Studeni Bok) - Vela Luka, Korcula - Storomina lakatna sziget (Lastovo Nemzeti Park) - Cesvinica lakatlan sziget. (Lastovo Nemzeti Park) - Polace, Mljet Nemzeti Park - Lumbarda, Korcula szg. - Scedro kedvenc lakatlan szigetem (U Borova öböl keleti oldala, ahol a barlang van) - Hvar, Hvar szg. - Milna, Brac szg.
Nyáron vasárnaptól vasárnapig vannak a túrtusaink, hogy a lejövetel gyorsabb legyen (próbáljuk kerülni a tömeget). Hétfőn egész nap jó szélben vitorláztunk Milnáról Vele Lukába (kb. 40tmf), a szakasz utolsó pár órájában tudtunk spi-zni is. A csapat kezdő, de a halzolás is jól ment spi-vel, ami pedig általában kezdőkkel nehezebb szokott menni. Éjjel horgonyon álltunk Korcula szigetén a Vele Luka város előtti öbölben. Nagy a hold és csendes tenger… Kedden délelőtt halat, rákot és kagylót is vettünk, majd városnézés és felsétáltunk megnézni az ősember barlangját. 12-kor indultunk és kb. 20 tmf-et vitorláztunk Lastovo sziget felé, ahol a kicsi lakatlan szigeteket néztük meg. sznorkerezés, úszkálás és séta a lakatlan szigeteken (kettőnél is horgonyoztunk). Először a Stomorina szigetnél voltunk horgonyon, majd estére áthorgonyoztunk Cesvinica szg.-hez. Ezeknél a szigeteknél nagyon ritkán horgonyoznak hajók, ezért is szeretek itt lenni.
Szerda reggel úszással kezdtük a napot, majd irány Mljet szigete. Mivel nem volt erős szél, ezért drónoztam is (felvételek majd az Ocean Sailing SE YouTube csatornáján lesznek kint). 10-11 csomós szélben negyedeztünk 2-3 órát, majd jött a várt szélforduló, és spi fel és 3/4 szélben 7-8 csomóval vágtattunk. Izgi menet volt… Mljet az egyik kedvenc szigetem és nagyon ajánlom, mi a Nemzeti Park részén dobtunk horgonyt és innen sétáltunk el a belső tóhoz. A tóban persze fürdés és feltöltődés, majd utána is egy nagy séta…
Csütörtökön a Mljet Korcula távot vitorláztuk le, ami csupán 15 tmf. Ez egy laza nap volt, de persze 18-19 csomós szelekben és reffeléssel. Korcula város környéke tele van lakatlan szigetekkel, és jókat lehet itt fordulgatni és gyakorolni. Sajnos az ACI marina Korcula városban nem fogadott minket mivel átépítés van és így le van zárva a nagy része a marinának. Lumbarda város marinájába kötöttünk ki ami néhány kilométerre van Korcula várostól (taxi távolság). Ez a városka a borászatok miatt híres, és a közeli homokos strandjáról. Ismét jó helyen vagyunk… itt az Adrián nem is nagyon lehet rossz helyen kikötni. :-)
Pénteken a Lumbarda Scedro távot közel 8 óra alatt vitorláztuk le (30tmf), mivel szembe szelünk volt és gyakran gyenge… azért szerencsénk volt 7-8 csomó alá nem ment a szél és gyakrabban volt 10-13 csomós misztrál. :-)
Szombaton gyenge szél és sok motorozás volt sajnos. 2-3 órás megállónk volt Hvar városnál, ami egy szuper hely és mindenkinek nagyon tetszett. Ma van teli hold is. Este 7 körül kötöttünk ki Milnán és ismét itthon...

Július 8-án meglátogattuk Carinát Fonyódon. Takarítottam és kicsit rendbe tettem. Felújítás majd jövőre... igazából mostanában kikötőhelyet sem lehetne találni Carinának. :-( Örs fiam most látta először a családi hajónkat.
Július 10-én családi vitorlázás egy sirállyal (jolle) Füred szélén. Szeretem a jollékat, és én is jollékkal kezdtem a vitorlázást. Vasárnap a kalózzal lett volna családi vitorlázásunk, de viharjelzés volt sajna.
Július 13-én Code 8 carbon gyakorló vitorlázás fiatal srácokkal (14 évesek), nagyon jó a fiatalokkal a vitorlázás. Ügyesek voltak és nagyon lelkesek. :-) Gyenge szeles vitorlázás. :-)
Július 14-én csapatépítő céges vitorlázás a Balatonon egy Scholtz 32-essel. Gyenge szeles vitorlázás :) tipikus balatoni nyári szél :-)

Egyhetes adriai tanfolyam / gyakorló vitorlástúra (jún. 26. - júl. 3.)
Időjárás: misztrál (10-18 csomós) , majd lebics (5-11 csomós), majd ismét misztrál (10-15 csomós, max. szélerősség 25-28 csomó...)
Útvonal: Milna, Brac szg. - Veli Drvenik szg. - Sibenik - Vodice - Piskera szg. (Kornati Nemzeti Park) - Vis, Vis szg. - Milna, Brac szg.
A horvát B tengeri vizsgán mindenki átment (szokás szerint), és minden új szkippernek gratulálok!
A csapatban volt több balatoni versenyvitorlázó is, és így nagyon izgalmas hetük volt. Minden vitorla mindig tökéletesre volt állítva, és a kezdők csak a tökéletest látták. :-)
A tematika a szokásos volt: vitorla beállítások (pl. a nagyvitorla kocsi beállítás is nagyon fontos és sokan azt nem is állítják) / horgonyzási gyakorlat szűk öbölben / motor manőverek (egyhelyben megfordulás, hátrafele nyolcasok, kerékhatás megtapasztalása, parkolási gyakorlatok) / spi gyakorlat (drónnal fel is vettem) / elméleti oktatás és készülés a horvát B tengeri vizsgára / partközeli navigáció térképpel (irányszög mérés) / alap manőverek, mint pl. a fordulások, halzolások és regfelés / MOB vagyis ‘Ember a vízben’ gyakorlat / éjszakai vitorlázás stb.
Ismét elszaladt a hét, és remélem mindenki jól érezte magát. Csoportdinamikából ismét sokat tanultam, minden hét tapasztalás és tanulás és ennek soha nem lesz vége, ez a szép benne. A kulcs talán az empátiában és egymás elfogadásában van...
Október végéig lesznek adriai tanfolyamaink, az őszi adriai tanfolyamok dátumait júliusban fogom meghirdetni.
Az Ocean Sailing SE weboldalán található az egyhetes adriai tanfolyam / gyakorló vitorlástúra tematikája.
További információ, jelentkezés: oceansailingse@gmail.com e-mail címen és a +36 20 273 84 23-as telefonszámon.
Jó szelet! Méder Áron
Lapok:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  36  37  38  39  40  41  42  43  44  45  46  47  48  49  50  51  52  53  54  55  56  57  58  59  60  61  62  63  64  65  66  67  68  69  70  71  72  
Copyright © 2010 meder.hu.