A vitorlázó tervei szerint hosszabb időt kell töltenie
Panamában, mivel meg kell várnia, hogy az út legnehezebb
szakaszára, a Csendes-óceán előreláthatólag 60 napig tartó
átszelésére a lehető legjobbak legyenek az időjárási
körülmények. A panamai megálló azért is lesz hosszabb, mert a
csatornán való áthaladáshoz szükséges engedélyek beszerzése
több hétig is letarthat. A csatornán ugyanis nem lehet csak
úgy átkelni: a szó legszorosabb értelmében sorállás van az
átkelésért, amely ráadásul nem is olcsó, mintegy 1000 dollárba
kerül. Ezalatt az idő alatt elvégzi a kisebb-nagyobb
javításokat a hajón, feltölti a készleteket és előreláthatólag
a családtagok is ekkor látogatják meg őt először.
Áron elmondása szerint, bár útja nem tartozik a nagy
költségvetésű túrák sorába, a hajó megvásárlása, felújítása és
az útra félretett "költőpénz" együttesen 5 millió forintba
került. Az út során felmerült extra költségek, különböző
felszerelések kiegészítése és beszerzése tovább csökkentették
az anyagi tartalékokat, ezért előfordulhat, hogy a
Panama-csatornán való átkelés előtt elfogy a pénz. Ebben az
esetben az út időtartama megnő, hiszen Áronnak munkát kell
vállalnia az utazás folytatásához szükséges pénz
előteremtésére.
Az indulás előtt sikerült támogatókat szerezni a
vállalkozáshoz, de ezek a cégek elsősorban a szükséges
technikai felszereléseket, - GPS-t, rádiót - vagy az
élelmiszerkészlet egy részét biztosították. A család - főként
az utat végig lelkesen támogató édesapa - most azon fáradozik,
hogy találjon egy olyan céget, amely az út hátralévő részében
támogatja a túrát. Áron elmondja, s közben nem győz elégszer
hálálkodni, hogy ismeretlen emberek küldenek neki
kisebb-nagyobb összegeket, amelyek jól jönnek a szükséges
felszerelés-pótlások beszerzésekor.
Áron útja nem csak a hajó parányi méretei, vagy a magányos
utazás miatt rendhagyó, hanem azért is, mert a hajós
weboldlalán bárki nyomon követheti az utat napról-napra. Az
oldalon folyamatosan frissülő képgaléria, sajátkészítésű
videók láthatók, sőt egy térkép is, amelyen a napi aktuális
pozíciókat rögzítve kirajzolódik Carina pontos útvonala. Áron
napi kapcsolatban van hazai és külföldi rádióamatőrökkel és az
általuk rögzített beszélgetések is meghallgathatók itt.
Az oldal talán legérdekesebb része a jachtnapló, ahová Áron
rendszeresen bejegyzi a napi eseményeket a széliránytól
kezdve, a hajó irányán át a megtett mérföldek számáig. A
jachtnaplóban bárki megismerheti az élelemszerző horgászatok
tapasztalatait, a kikötők és az érintett városok leírását, az
esti vacsora elkészítését, a hajón elvégzett javításokat és
egyéb problémák megoldását, vagy az aznap megfigyelt állatok
leírását. Mi meg csak olvassuk az irodában ülve és
irigykedünk.
[origo] |